Bevalingsverhaal/update Laurie

Hoi meiden

Eindelijk even tijd gevonden om mijn verhaal te schrijven

Dinsdag 30-10 werd ik 's ochtend wakker met weeen, ze stelde nog niet veel voor het was meer een beetje zeuren. De hele dag was het nog onregelmatig en niet pijnlijk maar eerder een vervelend gevoel. Halverwege de middag waren ze een beetje om het kwartier maar nog steeds prima te doen. Vanaf 17u begonnen werd het om de 10min en al snel zat het tussen de 4 en 7 min en moest ik ze ook weg puffen. Ik had de vk gebeld en die kwam om 19u kijken. Er was nog maar een vingertop ontsluiting.. nog eigenlijk niks dus. Het kon vriezen of dooien.. dus rustig afwachten.
Tegen half 10 kreeg ik wat meer last en om half 12 waren ze echt pijnlijk. Ik moest ze in bed wegpuffen.. om 00:45 hield ik het niet meer en ben gaan douchen.. om 01:45 kwam ik er onder vandaan maar kon me amper afdrogen en haast niet lopen. Eenmaal in de slaapkamer hing ik voorover op bed en maakte mijn vriend wakker, om de vk te bellen want ik had ze inmiddels om de 2 a 3 min en kon niet meer. De vk kwam om 02:30 en toen had ik al 4cm ontsluiting. Ook de Kraamhulp werd gebeld en die was er om 03:30. Ik had heftige weeen die snel achter elkaar kwamen.. De ene was nog niet weg of de volgende kwam al weer.. ik had geen tijd om op adem te komen.
Volgens mij tegen 04:30 had ik 8cm ontsluiting en om 04:10 mocht ik gaan persen, ik vond dit echt doodeng en zei dat ik het niet kon.. het deed zoveel pijn. De vk (was best streng) en zei je kan dit wel en het ligt nu aan jou hoelang het duurd, het kan 10min maar ook 2uur duren. Ik 'zei' dit gaat geen 2uur duren!! Dat ze dat zei dacht ik alleen maar persen met die hap! De vk zei op n gegeven moment: nog 1 keer goed persen dan heb ik het hoofdje vast.. Maar dat werd niet alleen het hoofdje maar ons meisje schoot er gelijk helemaal uit met een giga plens vruchtwater erachteraan haha! De vk en mijn vriend hebben het niet droog gehouden ;-) En toen was ons meisje er na 17minuten persen! Wat een geweldig mooi moment!!
Ik vond het best heftig en ben ook trots op mezelf dat ik het helemaal zonder pijnstilling thuis heb gered.
Al met al dus 4 uur bezig geweest.. ik moest wel wat gehecht worden want was iets uitgescheurd maar niet heel erg. Maar dat steld na een bevalling echt niks voor!
Ik vond het ondanks de pijn een hele byzondere ervaring!

We zijn inmiddels bijna een week verder.. wat gaat de tijd hard! Ons meisje doet het echt super, ze is heel tevreden en rustig. Behalve de nachten.. dat was echt een drama! en maar huilen en haast ontroostbaar. Ze heeft veel buikkrampjes gehad door de overgangsontlasting. Dit is inmiddels zoals t moet zijn en ze heeft afgelopen nacht dus ook voor het eerst doorgeslapen. Ik had haar om 23u voor het laatst gevoed en heb haar om 5u weer wakker gemaakt voor de voeding. Ze had heerlijk gedronken en sochtends moest ik haar om half 10 wakker maken. Wat een topnacht! Ik hoop dat ze dit ritme aan blijft houden:) T zal mij benieuwen vannacht..
Verder gaat de BV ook super.. ik produceer behoorlijk veel dus heb veel last van stuwing.. ik hoop dat dit snel af gaat zakken want t is behoorlijk pijnlijk.. heb wel de topdag al gehad. Ik ben net Dolly Parton.. Ik kan geen bh aan.. zelfs mijn voedingsbh zit superstrak en is te klein.

Laurie is vanmorgen weer gewogen en is nu al weer terug op geboortegewicht (ze was 120 gram afgevallen) Dit is vrij snel dus heel netjes! Dit betekend dat ik genoeg vetten/voeding heb voor de kleine meid:)

Wij zijn heerlijk aan het genieten van onze Laurie en de kraamtijd (met een hele leuke hulp!)

Nou het is een heel verhaal geworden..

Meiden geniet van jullie kleintjes en voor die nog moeten veel succes met de bevalling! Zet m op jullie kunnen het!

Liefs
 
Terug
Bovenaan