bevallen aaahhhhhhhhhhhrrrrrrrrgggggggg eng??

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,
misshien erg raar maar heb de laatste tijd een eng idee over bevallen
ben best bang , weet niet wat me te wachten staat en niemand kan het je vertellen hoe het allemaal precies is
vind het zo ongelooflijk eng ben best bang eigenlijk
wie van jullie heeft dat nog meer???
liefs tamaar

Hoi Tamaar,

Meis, errug herkenbaar hoor maar het valt echt mee!

Tuurlijk  doet het zeer maar    je komt tijdens de echte zware momenten in een soort roes terecht waardoor het lijkt alsof je er niet echt bij bent.

Ik heb een zware bevalling achter de rug waar ik hier nu echt niet ga over uitweiden (of is het uitwijden??) maar het cliché is gewoon echt zo: zodra je je kleintje ziet ben je alles weer vergeten. De pijn, evt. hechtingen, operatie daarna zoals ik etc. etc. verdwijnt op het moment dat het moedergevoel/instinct in alle hevigheid losbarst.

Probeer je ontspannen voor te bereiden op de bevalling anders ga je straks vermoeid bevallen en je hebt dan gewoon al je energie nodig. Ik had veel aan het boekje van Beatrijs Smulders: veilig bevallen....

Succes alvast en het gaat helemaal goed komen!!

Groetjes,
Rosanne, mama van Quentin (20 mnd)

Of bevallen eng is ........ nou nee. Je weet van te voren niet of je een makkelijke of moeizamere bevalling zult hebben. Dus daar zou ik me van te voren niet druk om maken. Belangrijk is dat je je prettig en veilig voelt in de omgeving en dat je je zo goed mogelijk kan ontspannen. Natuurlijk doet het pijn en kan het soms heel zwaar zijn, maar als je je kindje in je armen hebt, dan valt alles weg.

Maar hoe zwaar je het ook vindt, dat is voor iedereen heel verschillend, je moet toch door! Positief blijven helpt al een heel eind. De verloskundige of gyn helpt je op alle mogelijke manieren. En als het eenmaal zo ver is, dan moet je zelf ontdekken wat je prettig vindt en hoe je de weeen het makkelijkste op kan vangen.
Geen zorgen er over maken hoor!! En als je er tzt echt tegenop ziet, laat je dan van te voren  goed voorlichten over de mogelijke vormen van pijnbestrijding.

Heb zelf een korte bevalling gehad (4 uur) in het ziekenhuis. Ik kan me goed ontspannen als ik in bad lig en dat heb ik daar ook kunnen doen (mag alleen als je vliezen niet gebroken zijn). Ik zat een kwartier in bad en kreeg een complete weeenstorm over me heen ........ dat was best heftig. Vroeg me echt af hoe ik die laatste cm's door moest komen als dit al zo heftig was (de laatste cm's zijn vaak het meest vervelend en pijnlijk). Ik ging het bad in met 2 cm ontsluiting en na 2 uur in bad te hebben gezeten had ik 9 cm ontsluiting. Na 5 min persen was onze Laura geboren.
Dit is wel een modelbevalling hoor (lucky me).

Groeten, mam van Laura

Hoi Tamaar,
Ik moet daar ook wel eens aan denken. Heb de opleiding van verzorgende gedaan en ben ook breed opgeleid en kon ook de kraamzorg in. Nou weet ik dus ook wat er allemaal mis kan gaan. Moet er gewoon niet teveel bij stil staan. Het is net zoiets als een ongeluk krijgen met het vliegtuig. Daar kun je jezelf ook zo bang mee maken...... Je moet een bevalling gewoon een keer meemaken en hopen dat het meevalt. Bij de een is het een zucht en een scheet en de ander helaas niet.......

Terug
Bovenaan