bevallen doormiddel van een spoed keizersnede

Hoi allemaal,

Even een update, afgelopen vrijdag kwam ik op controle bij de verloskundige en dat bleek al snel anders als anders, toen we naar het hartje gingen luisteren miste we elke keer een of een paar slagen, de verloskundige heeft gelijk het ziekenhuis gebeld voor een ctg en door een andere verloskundige ben ik met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Daar aangekomen gelijk aan de ctg gelegd en ook daar miste we hart tonen, al snel werd er dus besloten dat ze me in gingen lijden. Tijdens het inleiden bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben en na 6 uur en 2x gel zat ik op 5 cm ontsluiting en konden ze me vliezen breken. Na het breken van mijn vliezen ging alles heel erg snel.... 10 min later kwam de verpleegkundige kijken want ze waren de hartslag kwijt op de ctg toen ze de hartslag weer gevonden had bleek deze naar 60 gezakt te zijn.... Jullie snappen het wel binnen 5 min stond er 6/7 man in mijn kamer lag ik aan het zuurstof en werd ik omgekleed en klaar gemaakt. 5 min later zat ik op de operatie tafel en kreeg ik uiteindelijk toch een ruggenprik (wordt altijd ziek van narcose) en weer 5 min later om 20:45 is onze kleine meid geboren die gelijk aan de apparatuur gelegd werd. Uiteindelijk kwam ik om half 1 snachts uit de uitslaap kamer en heb ik toen onze kleine meid voor het eerst gezien. Alles gaat gelukkig goed met haar maar het was een hectische en emotionele bevalling.

Wat heftig zeg!! Dit was zeker hectisch en heel emotioneel, pffff.. Hoop dat het een beetje met je gaat? Hoe gaat het nu met je dochtertje? Ga je nietsvermoedend op controle en even later lig je ineens aan allerlei toeters en bellen en heb je een heel team rond je die snel je kindje ter wereld moeten brengen.. Heeft wel ff tijd nodig om dit allemaal te verwerken denk ik.. Lig je nog in het ziekenhuis nu of vandaag thuis gekomen? Hou je vooral rustig en laat goed voor je zorgen!

Jeetje mina zeg. Wat heftig!!
Pfff nou dit moet je wel even verwerken lijkt me.
Hoe gaat t nu met je? En met de kleine?

Maar even los van de heftige bevalling: gefeliciteerd met je wonder!!
Laat goed voor je zorgen en geef jezelf ff de tijd om van de schrik te bekomen.

Alle goeds toegewenst!!

Liefs mama3007

Zo dat ging snel en heftig jeemig. Gun jezelf rust! Fijn dat alles Oke is met de kleine maar kan me voorstellen dat jullie even bij moeten komen. Gefeliciteerd! In ieder geval

Inderdaad erg heftig! Dit verwacht je niet als je op controle gaat. Gelukkig maar dat je controle had!
Gefeliciteerd met je dochter, hopelijk gaat alles nu goed met jullie en mag je er lekker van genieten.
Liefs

Tjonge, wat een schrik! Ik kan me voorstellen dat er behoorlijk wat angsten door je heen gaan tijdens zo'n bevalling. Gefeliciteerd met je dochter en ik hoop dat alles goed blijft gaan.

Bedankt allemaal voor de lieve reacties, de kleine meid doet het super goed en de doktoren snappen ook niet hoe het kon gebeuren. Ze moet nog wel regelmatig op controle blijven maar dit kan ook via het consentatiebureau. Met mij gaat het op zich redelijk veel pijn maar dat hoort er uiteraard bij. En het heeft zeker tijd nodig om te verwerken de doktoren en verpleegkundige hebben me achteraf goed opgevangen en hebben ook vertelt dat zoiets tijd kost, en dat ik er vooral veel over moest praten. En we zijn de verloskundige onwijs dankbaar dat ze zo snel gehandeld hebben! Wie weet hoe het anders had gelopen daar denken we maar niet aan!.

Pff heftig zeg, meis. Maar wel fijn dat de afloop voor jullie goed is!! Jij vooral succes met het herstel en vooral natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met de geboorte van de kleine meid!

Terug
Bovenaan