bevallen en eerste kind?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
ik heb een vraag voor de dames die al een kind/ kinderen hebben. Wat zijn jullie van plan als de bevalling zich aandient? Blijven de kinderen thuis, komt er iemand voor ze, gaan ze uit logeren? We komen er hier niet echt uit.Alvast bedankt voor jullie tips.
Groetjes Marije

hoi marije

ik heb al 2 kinderen zijn nu al ouder maar toen   de 2e   geboren werd had ik gezorgt dat ik iemand kon bellen om   de andere optevangen zodra ik moest bevallen   .ik kon diegene dag en nacht bellen en dat is wel fijn , nu ben ik weer 15 jaar verder en krijg me 3de kleine en nu kan   me andere alleen blijven en zoniet gaat hij mee of bij vrienden   .
maar ik zou wel zorgen dat je 1 of 2 mensen   achter de hebt die de kleine op kunnen vangen

succes   en gefeliciteerd met je zwangerschap

groetjes petra

Toen mijn tweede kwam, is mijn man snel mijn moeder gaan halen om op te passen. Zo konden wij naar het ziekenhuis vertrekken. Nu hebben we er dus twee die we onder moeten brengen en omdat ik verwacht dat de bevalling dit keer te snel gaat om mijn moeder te halen, staan er nu meerdere mensen in de buurt stand-by. Ik denk er over om hun allen een sleutel te geven. Desnoods kunnen we bij grote haast of als iedereen er die avond/dag toevallig weg is een babyfoon bij de buren zetten tot mijn moeder zelf arriveerd. De vorige bevalling duurde maar 2,5 uur vanaf het eerste pijntje dat ik voelde, dus misschien zijn we wel te laat voor alles! Ik zie wel.
Ivy

Hai hai,

Wij hadden ook oppas geregeld. Onze oudste wordt over 2 weken 5 jaar. Ik wilde niet dat ze iets van de bevalling mee kreeg. Zij kan er niet tegen als ik pijn heb. Dus dat leek me niet verstandig. Ik moest in het ziekenhuis bevallen, maar ik wilde het eerste stuk thuis opvangen. We konden mijn schoonouders bellen, dan kwamen ze haar gelijk op halen.
Ik moest voor controle in het ziekenhuis zijn, toen de weeen op gang kwamen. Dus moest ik meteen blijven. Mijn dochter zat op dat moment op school. we konde op tijd mijn schoonouders inlichtten dat ze haar om 3 uur van school moesten halen.
Gelijk na de bevalling heb ik haar gebeld om te vertellen dat ze een zusje gekregen had en dat ze gelijk moest komen kijken met opa en oma.

Was perfect gelopen. En o ja, zelfs de buren hebben de honden nog tussen door uit gelaten. Moet je ook rekening mee houden he, hihi, maar goed dat mijn vriend daar nog aan gedacht heeft.

Liefs, Ris

hi,
wij hebben drie grote knullen thuis (zonen van mijn man van 21,19 en 16) en die griezelen ervan. we lichten hen bij het begin van de bevalling in dat ze even bij een vriend moeten bivakkeren tot de kleine er is.
het idee dat er van die binken in de keuken zitten te ontbijten terwijl ik lig te bevallen, vind k niet zo'n tof idee. maar misschien beval ik wel in een poep en een zucht, terwijl zij boven liggen te slapen of 'Ages of Empire' zitten te spelen. je weet het maar niet.

gjes Miep36

hoi

ik heb een zoontje van bijna 3 jaar maar wil hem er niet bij hebben(de bevalling) dus heb ik laatst me schoonmoeder gevraagd of ze  meteen kan komen  als ik haar bel. zij woont hier 5 min verder dus ben gerust dat ze op tijd komt. eerst leek het me wel bijzonder om je kind erbij te hebben maar die van mij is toch nog even te jong ervoor, en dat ik er beter overna dacht had ik zoiets van is toch vrij schokkerend om te zien. me man was al zowat in schok dat ik beviel laat staan me kleine binkie! weet nog niet of ik naar het ziekenhuis moet maar oma blijft zo en zo hier met me zoontje.

groetjes esther

ik heb mijn moeder achter de hand voor onze dochter van 3 en mijn buurvrouw voor mijn kinderen van 6 en 7 want die moeten naar school toe gebracht worden

Terug
Bovenaan