Bevallen - en hoe zit het met de gewicht???

Hoi Moeders - en sterkte toegewenst aan de bijna-moeders...

Ik ben benieuwd om te horen hoe het zit met de gewicht na de bevalling.
Ongeveer 12 uur voor mijn bevalling ben ik voor het eerst in maanden op mijn eigen weegschaal gestapt en woog toen 16 kg meer dan voordat ik zwanger werd. De volgende dag, +/- 8 uur na de bevalling, was dat 8 kg minder dus 8 kg  meer dan  mijn pre-zwangere gewicht. Na een kleine week was ik nog 4 kgs kwijt (veel vocht - enkels waren binnen 1 dag bijna normaal. Vandaag - twee weken na de bevalling - ben ik nog maar 2 kg zwarder dan in  november 2007. Ik geef borstvoeding en ik had wel verwacht dat het zouden helpen, maar dat het zo snel gaat had ik never nooit verwacht.

Groetjes

Mor 74 - moeder van Celeste 2  weken oud

Pfff.. hou op.. ik ben 18 kilo aangekomen in de zwangerschap en na de bevalling was ik 8 kilo kwijt. Nu bijna10 kilo, na 5 weken.  Dus.... help er moet nog (het liefst) 10 kilo af. En ik geef ook borstvoeding.

Snoep jij verder niet?
Ik snoepte in mijn zwangerschap best veel (daarvoor ook hoor) , maar ben vanaf vandaag daarmee opgehouden.
Kijken of het nu sneller gaat met afvallen..

Hallo Marina

Het was niet zo bedoeld

Ik ben normaal een grote snoepeter  - ook tijdens de zwangerschaap maar ik lust maar enkele sorten snoep. Om dat te krijgen moet ik zelf naar de winkel en ik ben  sinds de  bevalling niet meer in de supermarkt geweest en heb dus  niet de gelegenheid gehad om snoep te kopen....  Verder eet ik niet echt veel en zeker niet vet. Ik eet veel fruit en drink veel water en af en toe een cola of een ice tea.  De  extra gewicht is waarschijnlijk primair vocht en ik zweet echt liters  uit elke nacht. Mischien is dat de reden waarom het voor mij zo makkelijk gaat.  En tuurlijk lukt dat ook voor jou. Ik vindt het trouwens niet erg om 10-15 kg meer af te vallen maar voor alsnog ben ik erg tevreden...

Mor 74    

Ik ben 1 augustus bevallen van een gezonde zoon. Een week voor de
bevalling was ik in totaal zo'n 16 kilo aangekomen. Ruim twee weken
later zit ik nog 2,5 kilo boven mijn gewicht voor de zwangerschap. Ook
ik geef borstvoeding, maar eet ook flink...het verbaast me dus wat de weegschaal aangeeft. Ben er ook wel blij mee, want ik kan een hoop gewone broeken weer aan!

Hoi Hoi

Nou ik moet nog bevallen, maar ik weeg inmiddels 90 kilo (ik woog 70)....
Ik hou ook heel veel vocht vast, dus ik hoop maar dat een groot deel na de bevalling weg is. Als ik in de spiegel kijk vindt ik het nog wel meevallen met mijn gewicht, maar als ik foto's zie dan schrik ik wel van mn hoofd en armen!

Naja, ik vertrouw er ook maar op dat de borstvoeding goed helpt.....

xxx

hallo
vorig jaar december woog ik 48 kilo en nu op het eind van mijn zwangerschap woog ik 70 kilo ik ben 7 augustus bevallen en zaterdag 9 augustus kon ik mijn oude broeken weer aan ik was 60 kilo en dat was ook mijn streven wil niet meer terug naar 48 kilo want dat is erg weinig ik geef ook borstvoeding
bij mijn vorige zwangerschap was ik na 2   dagen ook terug op   mijn oude gewicht
nu mijn buik nog een beetje strak trekken hihi
succes allemaal
groetjes ineke

Hallo,

Nou ik span de kroon met mijn 30 kg erbij.
Nou moet ik zeggen dat ik al na 4,5 maand veel vocht vast hield en ik ook echt gezwollen ben (zie je idd goed op foto's)!
Mijn vlk heeft "beloofd" dat ik de eerste week na mijn de bevalling  al ongeveer 10-15 kg aan vocht kwijt zou moeten zijn.
Ik hoop het!!

XK

hallo
ik heb mijn hele zwangerschap nog niet 1 keer op de weegschaal gestaan,   bij mijn eerste zwangerschap deden ze dat bij de vk maar nu is dat hier niet meer.
ik heb het zelf ook niet gedaan ik ben 1 aug bevallen en kan mijn gewone spijkerbroeken weer aan alleen heb ik nog wel iets een blubber buikje maar ja ik hoop dat dat nog minder word en anders neem ik dat maar voor lief.
ik had altijd maat 38 a 40 en vind dat prima.
ook ik geef borstvoeding en merk wel dat het dan sneller gaat, maar ik eet ook wel veel anders word ik echt duizelig wel gezond maar ik hou ook wel van snoepen hoor.
hoop dat alles goed gaat met jullie veel geluk met de kleintjes en voor wie nog moet bevallen veel succes.
het weer is in iedergeval stukken beter dan begin vdm.
groetjes

Terug
Bovenaan