Bevallen en longontsteking

Hi dames,

Aangezien jullie hier al minimaal 1 keer zwagner zijn geweest, vroeg ik me af of jullie ook zo iets al ik hebben ervaren.

Ik ben nu 39 weken zwanger en het blijkt dat ik een longontsteking heb. Niet zo'n hele zware maar toch. Ik heb eigenlijk al geen lucht om hier achter de pc te zitten, laat staan dat de bevalling zich in zet. Nu zegt men: "een dier in nood bevalt niet" en eigenlijk is dat ook wat ik nu ben; een dier in nood.
Vanmorgen heb ik antibiotica gekregen dus ik zou er met een dag of 3-4 weer bovenop moeten zijn. Alleen die benauwdheid en vermoeidheid, ik weet uit ervaring dat dat nog een tijdje kan aanhouden.

Hebben jullie dit (of iets gelijks) wel eens meegemaakt. Want zoals ik me nu voel zeg ik: maak er maar (weer) een keizersnede van. Tot de 38e week heb ik me heel sterk gevoed en gedacht: kom maar op met die bevalling, ik ben er klaar voor! Maar toen werd ik ziek. En nu ben ik al anderhalve week een ziek vogeltje wat bij elke inspanning moet hoesten en buiten adem is. Kun je nagaan hoe dat straks met bevallen moet. Ik weet van mezelf (heb dit vaker bij de hand gehad) dat ik gewoon een paar weken nodig heb om echt te herstellen, maar ja, dan ben ik ook wel bevallen.

Gr. Tamara.

Nounou, dat klinkt serieus..
Ik ken het gelukkig niet, maar kan me best voorstellen dat je er zo extra tegenop ziet om te moeten bevallen..
Heb je dit al met je huisarts of vk besproken?
Ik zou je gevoel bij hen uitspreken, misschien hebben hun een idee..Zij maken het vast vaker mee..
Maar hopen dat je snel opknapt, en de baby nog wat geduld heeft!
Beterschap, en kop op voor als het toch gaat gebeuren..
Liefs Rina

hoi hoi

ik heb er geen ervaring mee maar mijn moeder wel
die was ook ziek tijdens de bevalling en snotverkouden (geen longontsteking gelukkig) en de zuster zei toen tegen haar: mevrouw als je straks moet bevallen is alles over en weg dan heb je er geen last van.
en idd tijdens de bevalling nergens last van en neemt je oerkracht het over 2 dagen erna weer snotverkouden haha
dus ik duim voor je dat je er dan geen last van hebt

groetjes moekje

hoi hoi

ik heb er geen ervaring mee maar mijn moeder wel
die was ook ziek tijdens de bevalling en snotverkouden (geen longontsteking gelukkig) en de zuster zei toen tegen haar: mevrouw als je straks moet bevallen is alles over en weg dan heb je er geen last van.
en idd tijdens de bevalling nergens last van en neemt je oerkracht het over 2 dagen erna weer snotverkouden haha
dus ik duim voor je dat je er dan geen last van hebt

groetjes moekje

p.s. of je beeb wacht nog even tot je weer wat beter bent hihihi

Wat rot zeg. Ik zou het ook met de huisarts bespreken maar dat heb je vast al gedaan. Ik denk dat je er ook vanuit kunt gaan dat het tijdens de bevalling over is, maar het lijkt me idd ook geen prettig gevoel nu. Maar je schrijft dat je misschien voor een keizersnede (kan) kiezen. Misschien is dat wel een serieuze optie?

Sterkte met deze laatste weekjes
Groetjes Babybelle

Hier wel eentje die ervaring heeft. Ik kreeg s' morgens last van mijn oren en na een bezoek aan de huisarts bleek het oorontsteking te zijn. Die middag braken mijn vliezen en echt waar tijdens de bevalling geen minuut last gehad zo ook die dag erna niet. Hopelijk heb jij dat ook !

hoi

Wat vervelend zeg.
Maar als ik zo lees dat je bij de 1e al een keizersnee hebt gehad beval je dus nu weer in het ziekenhuis.
En ik denk ook dat je tijdens een bevalling weinig last hebt van andere narigheden.
Maar ik wilde zeggen dat ze op de verloskamers ook altijd zuurstof hebben.
Heb ik ook gehad tijdens mijn bevallingen dat helpt heel goed.
Maar als ik jou was zou ik het wel even overleggen met je vk of gyneacoloog. Weet niet waar je loopt.
Sterkte in ieder geval.
Want het kan nu zomaar ineens gebeuren!

Groetjes

Terug
Bovenaan