bevallen en nu de pil of spiraaltje?

Hallo, 4 weken geleden ben ik bevallen van onze 3e zoon!!!!! We zijn supertrots op onze kids.
Nu heb ik altijd de pil geslikt en nu twijfel ik wat ik nu moet gaan gebruiken. De pil of een spiraaltje.
Na 3 zeer zware bevallingen weten we nu dat we geen 4e kindje meer willen, maar toch wil ik niet voor sterilisatie gaan.
Wat zijn jullie ervaringen met een spiraal en wat is veiliger de pil of spiraal?????

Groetjes Nicole

Ik ben daar nu ook over aan t denken ik kan ieder moment beballen van ons 2e kindje
Ik wil voor een spiraal gaan want heb zo'n hekel an die pil slikken en moet eerlijk zeggendat ik m na de eerste zwangerschap ook veel vergat
Daarvoor heb ik er nooit last van gehad

groetjes wilma

Ik heb ongeveer 4 jaar het spiraaltje gehad en vond het zeer prettig. Je hoeft nergens aan te denken en de hormonen zijn konstant dus bij mij ook geen menstruatie meer e dus ook geen eetbuien.
Ook bevat het spiraaltje veel minder hormonen omdat het al op de plaats van bestemming is.
En eigenlijk zijn het twee anti conceptiemiddelen tegelijk, als er toch een eisprong is kan het eitje zich niet nestelen. Ik zou er zo weer een laten zetten als ik anti conceptie zou willen. Heb hem maandag eruit laten halen en ook dat is zo gebeurd.
succes met kiezen

nancy

Hoi hoi.

Heb zelf geen ervaring hier mee, maar mjin zus heeft na beide bevallingen een spiraaltje laten zetten. Na de bevalling van haar zoon is haar dat heel goed bevallen. Inzetten niet pijnlijk, uithalen na 2 jaar ook niet. Ze was 1 maand na het uithalen ook alweer zwanger, dus het heeft geen "uitwerktijd" zoals de pil wel heeft.
Maar na haar dochtertje heeft ze ook een spiraaltje laten zetten, en daar heeft ze erg veel last van gehad. Ze heeft zelfs de 1e laten verwijderen en weer een nieuwe laten zetten, maar ook dit bleef pijnlijk. Veel tussentijdse bloedingen enz. Ze is nu weer over gegaan op de pil. Dus denk dat het per persoon verschillend is, en dus zelfs bij 1 persoon nog verschillend kan zijn.

Wat ook een optie is is de prikpil, dan moet je 1x in de zoveel tijd een prik halen bij je huisarts, maar hoef je er dus niet dagelijks aan te denken.
Succes met kiezen.

Terug
Bovenaan