bevallen en sexueel misbruikt zijn (sorry voor het serieuze onderwerp)

hallo dames,

ik kom wel met een erg persoonlijk iets,
maar ik zie als een berg tegen de bevalling en tegen de kleine op,
omdat ik bang ben dat ik terugval in mijn verleden iets wat getekend werd door sexueel misbruik,door verschillende mannen van mijn 6e tot en met 21e,
graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring mee heeft en of iemand weet
 hoe ik met mijn angsten om moet gaan,of tips......
als je hier niet wilt reageren kan dat ook via mijn mail: aussytukker@hotmail.com

ben bang dat ik niet van de kleine kan houden of dat ik mijn man
ga wantrouwen met de kleine,ben eigelijk overal bang voor maar
vooral dat ik beelden krijg of gevoelens van toen terug krijg...
hoop dat er mensen reageren en mij een beetje kunnen geruststellen...

alvast bedankt!!!!

groetjes nienke...(15-11-2006)

Hoi
Zag je serieuze onderwerp ook net bij de rubriek over bevallen. Misschien dat je daar wat meiden treft die hetzelfde hebben meegemaakt als jij en je kunnen helpen.

Groetjes
Wasabimammie!

Dag Nienke

Ik heb het inderdaad ook vaker gehoord dat bij een zwangerschap of bevalling oud zeer op dit vlak weer kan opspelen. Zelf heb ik er ook een beetje schrik voor, maar dat van jou klinkt serieuzer.
Ik ben verkracht op mijn 15e en dacht dat ik dit zo onderhand wel verwerkt had. Toch had ik er in het begin van de zwangerschap moeilijk mee. Niet dat er herinneringen terug kwamen, maar ik werd heel boos op mijn man. Ik vond dat hij mij vanalles had aangedaan door mij zwanger te maken (terwijl ik heel bewust zwanger ben geworden en er heeeeeeel erg blij mee ben!!!). Ik vond dat hij er maar makkelijk vanaf kwam en eigenlijk wilde ik dat hij nog meer leed dan ik.
Volgens mij is dat nog boosheid geweest die ik eerder nooit geuit heb, ben nl nooit boos geweest op de daders. Het was in ieder geval erg onredelijk (hormonen?) Maar toen ik dat door had, werd het minder. Nu heb ik eigenlijk nergens meer last van.
Of het later terug kan komen, weet ik niet. Dit is mijn eerste kindje.

Oplossingen heb ik niet, misschien heb je iets aan mijn ervaring.
Veel succes!

Hallo,

Mijn verloskundige vroeg het ook aan mij de eerste
keer heb je nog iets vervelends meegemaakt ?
ik hoezo??
ze zei dat kan met je bevalling terugkomen....
ow ik was erg verbaast maar heb er niet zo bij stil meer gestaan...

zelf ben ik ook misbruikt ...van mijn 5de tot mijn 12de
ik was er niet bang voor dat het op 1 of andere manier
ter sprake zou komen en heb inmiddels twee keer
een kindje op de wereld gezet en heb er
tijdens de bevalling en ook erna totaal
geen last van gehad terwijl ik toch een enorme
emotietrut ben zeg ik altijd (hihi)
inmiddels ben ik zwanger van mijn derde en weer
denk ik er gewoon niet aan voor mijn gevoel
staat het misbruik uit mijn verleden los van de liefde
en sexrelatie van mij en mijn man en zeker los
van de komende baby!
Ik weet niet of je alles verwerkt hebt en het al een plekje
heb kunnen geven?
Ik wens je heel veel succes en een zorgeloze bevalling
groetjes van anika (aankomende decembermama)

dank jullie wel voor jullie reactie,ben allang blij dat ik niet de enige ben die het is overkomen en die met deze vragen,gevoelens zit...heb het voor een groot deel wel verwerkt denk ik,praat er veel over met mijn man,wordt minder omdat ik het ook niet steeds mijn leven wil laten beinvloeden maar merk dat ik banger ervoor wordt naarmate de bevalling nadert...maar dat is ook wel logisch denk ik...

fijn weekend!!!!

groetjes nienke...(15-11-2006)

Hoi,

Inderdaad een behoorlijk gevoelig onderwerp. Maar dat maakt helemaal niet uit, als jij het kwijt wilt, wil je het kwijt.

De vraag is Tot hoever heb je het verwerkt, waar doet de ervaring uit je verleden je nog zeer en waar wordt je er nog boos om. Ik weet wat het is hoor, dat je niet denkt van nou ja zeg. Maar idd de gevoelens kunnen terugkomen.

Vooral goed in de gaten houden of je ook meer of vaker droomt over die periode. Als je daar last van hebt dan is het wel goed om er ook met je man over te praten.

Het verleden is al moeilijk genoeg geweest, sexueel misbruik is en blijft iets waar je toch wel je hele leven last van blijft houden op de een of andere manier. Maar het een goede plek kunnen geven en blijven praten, en als je het zelf niet meer weet met iemand praten die er wel verstand van heeft mar helemaal onafhankelijk is is soms ook wel prettig.

Zij kunnen soms de juiste vragen stellen waar je dan weer mee verder kunt. Maar   ik denk dat het vooral belangrijk is om goed naar je gevoel te luisteren en te blijven communiceren. Ik heb geen idee hoe het bij mij zal verlopen. Van mijn tiende tot 16e misbruikt. Ik heb het nu wel een plek gegeven maar ben ook wel bang, ook voor mezelf, dat ik niet genoeg liefde aan het kindje kan geven. Maar wat ik dan ook weer denk; zoalng je je bewust bent van je tekortkomingen kun je er wat aan doen!!

quote: nienke79 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2006 17:02:00'));

hallo dames,

ik kom wel met een erg persoonlijk iets,
maar ik zie als een berg tegen de bevalling en tegen de kleine op,
omdat ik bang ben dat ik terugval in mijn verleden iets wat getekend werd door sexueel misbruik,door verschillende mannen van mijn 6e tot en met 21e,
graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring mee heeft en of iemand weet
 hoe ik met mijn angsten om moet gaan,of tips......
als je hier niet wilt reageren kan dat ook via mijn mail: aussytukker@hotmail.com

ben bang dat ik niet van de kleine kan houden of dat ik mijn man
ga wantrouwen met de kleine,ben eigelijk overal bang voor maar
vooral dat ik beelden krijg of gevoelens van toen terug krijg...
hoop dat er mensen reageren en mij een beetje kunnen geruststellen...

alvast bedankt!!!!

groetjes nienke...(15-11-2006)Hoi Nienke,

Kijk inderdaad even bij het forum Bevallen. Daar heb ik een berichtje geplaatst over dit onderwerp.
Wij willen ook graag een kindje en gaan daar nu mee beginnen, maar ik zie ook erg op tegen het bevallen omdat ik in het verleden ook misbruikt ben.

Heel goed dat je je angsten uitspreek meis!
Dan kun je er iets mee doen, Praat erover met je verloskundige.

Heel veel succes!!
Liefs Nadine.

Terug
Bovenaan