bevallen in 7de mnd beter dan 8ste??

Ik hoorde net voor de tweede keer dat als je te vroeg bevalt, het  beter zou zijn om te bevallen in de 7de maand dan in de 8ste maand. Geen van beide wisten nog precies waarom... Iemand hier enig idee????

Hoi,

Dat lijkt mij juist niet! De longen zijn dan nog absoluut niet voldoende ontwikkeld. Ook schijnt het zuigreflex minder te zijn. Vaak is zo'n kindje er gewoon nog niet klaar voor om te komen. (vlgs mijn buurvrouw. Die is verpleegkundige op een afdeling voor prematuurtjes) Met de nodige problemen en eventuele gevolgen. Sommige kindjes die 3 weken te vroeg komen hebben nog problemen. En 3 weken te vroeg is acceptabel volgens de artsen.

Groetjes, Kat (29w en 4 d)

Hoi

Nou dat heb ik nog nooit gehoord! Een baby kan beter zo lang mogelijk in de buik blijven. Vooral om de longetjes de tijd te geven om te rijpen. En een buik is toch altijd beter dan een couveuse hoor.

Groietjes
Eleanor

Hoi Poptie en Kat,

Er zit zeker wel een kern van waarheid in dat het beter is om met 7 maanden te bevallen dan met 8 maanden. Met 8 maanden zijn de longetjes goed genoeg ontwikkeld om het allemaal zelf te doen. Maar natuurlijk niet zo goed als dat je gewoon met 9 maanden bevalt. Met vroeg 7 maanden zijn de longen niet goed genoeg ontwikkeld om het zelf te doen en dan moeten de kinderen in de couveuse. De longen hebben dan buiten de baarmoeder nog hulp om goed te ontwikkelen. Gebleken is dat kinderen die dan in de couveuze hebben gelegen de achterstand beter hebben ingehaald. Dus beval je te vroeg en komt je kind in de couveuze dan zouden de longen daar voordeel van hebben ten opzichte van een vroeggeborene die niet in de couvezue ligt.

Dit is enkel het verhaal over de longen. Er spelen echter nog een heleboel andere factoren een rol waardoor het toch belangrijk is om je kindje zo lang mogelijk te laten zitten en het dus beter is om met 8 maanden te bevallen dan met 7.

Groetjes,

Patricia

Hallo,

had dit inderdaad ook al vaker gehoord, maar schijnt echt een uitspraak van vroeger te zijn. Ik heb dit toen ook nagevraagd aan de vk, deze zei dat iedere dag dat het kleintje in je buik zit beter is. Ik heb bij allebei mijn kereltjes vanaf 34 weken weeen gehad, maar gelukkig heb ik door totale rust het bij allebei gered tot 38 weken.

Groetjes

Terug
Bovenaan