Bevallen in bad, wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben benieuwd naar verhalen van moeders die in bad zijn bevallen. Ik lees dat het sterk pijnverminderend werkt en minder kans op inscheuren geeft. Hoe hebben jullie dit ervaren? Waar hebben jullie het bad gehuurd en was het voor de verloskundige geen probleem om een badbevalling te doen? Alvast bedankt!

Ik ben dan wel niet bevallen in bad, maar heb vlak voor het daadwerkelijke bevallen wel in bad gelegen.
Dit was in het ziekenhuis (en mijn vliezen waren wel al gebroken, maar het mocht toch)

Mijn eerste bevalling was een drama o.a. door een ruggeprik. Uiteindelijk werd het een keizersnede. Bij mijn tweede wilde het ook niet vlotten. Weer werd me een ruggeprik aangeboden. Ik flapte er ineens uit, een 'moord' voor een warm bad. Twintig minuten later lag ik in bad, en in nog geen anderhalf uur tijd ging ik van 2 cm naar bijna 10 cm ontsluiting. Op het laatst was het ook in bad bijna niet meer op tevangen, maar ben ik verplaatst van bad naar bed, en vrijwel direct kon ik gaan persen.

Mij is het erg goed bevallen (letterlijk), en ik ben van plan straks in het ziekenhuis (ander ziekenhuis vanwege verhuizing) weer te vragen of ze ook beschikken over een bad. Echt super.

Miep

Hallo,

Ja, ik ben twee keer bevallen in bad. En een volgende keer zou ik het ook zo weer doen. Fantastisch. Het verminderd de pijn, je kan in alle houdingen zitten of liggen en je bent baas over eigen lichaam. Je lichaam geeft heel duidelijk aan wat je moet doen en dat vond ik heel fijn. Ook heb je veel minder kans op inscheuren. Heel veel informatie kan je krijgen op www.waterooievaar.nl. Deze organisatie levert een prima service.
Zelf was ik ook niet ingescheurd, had weinig bloedverlies en ik was zo weer op de been. Na de bevalling wilde ik het liefst rustig zitten op de bank i.p.v. liggen in bed. Volgens mij zegt dat genoeg.

Fijne zwangerschap gewenst en ook een fijne bevalling gewenst.

Ik wens je net zo'n fijne bevalling, als dat ik 2x heb gehad.

Terug
Bovenaan