Bevallen in bad, zeezout?

Vandaag heb ik het bevalbad opgehaald en werd er aangeraden om gebruik te maken van zeezout in het water tijdens de bevalling. Iemand hier ervaring mee en welk zout kies je dan?<br />Is de dode zee badzout van Etos bijvoorbeeld geschikt?

Ik ben twee keer in bad Bevallen. Maar heb nog nooit gehoord van zout in het bad. Waarvoor is dit goed als ik vragen mag? Bevallen in bad is wel echt hemels! Ik heb echt hele goede ervaringen bij allebei!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb weleens gelezen dat keltisch zeezout en dode zeezout hier het beste voor gebruikt kunnen worden ivm de hoeveelheid mineralen die hierin zitten.

Mijn verloskundige had het toen ook over Dode Zeezout. Te koop bij o.a. Holland & Barret. ?
Die raadde zij mij tenminste aan.

Bij mijn tweede ook vervangen in bad. Geen zout gebruikt (ook nooit van gehoord) een voor mij gevoel ook niet nodig gehad. Heb uiteindelijk een kleine drie uurtjes in bad gelegen.
Is wel heel erg aan te raden, en bad bevalling! Hopelijk wordt het voor jou net zo'n fijne ervaring

Ik heb totaal geen ervaring met bevallen in bad, maar prikt dat zeezout niet ontzettend?
Als ik een gewoon bad neem met zeezout dan ben ik blij dat ik niet net mijn benen geschoren heb of net ergens een wondje heb. Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat het juist aangeraden word, maar het klinkt zo onlogisch voor mij.

Ik heb geen idee! Ik ga het komende week ook maar even vragen aan de verloskundige. Als ik de voordelen er over lees kan ik me er wat bij voorstellen, maar zou ook wel willen weten of het geen nadelige effecten op de kleine heeft..

Terug
Bovenaan