Bevallen in bad...

Hallo Allemaal!!

Ik wil graag van jullie horen of je ervaring hebt met bevallen in bad, en dan bedoel ik dus een officiel bad he, niet per ongeluk thuis in de badkuip, hihi ;)

De bevallind van de 2e was redelijk snel en de weeen waren behoorlijk heftig, en op de een of andere wijze zie ik nu een beetje tegen de bevalling op.
We denken er overna om nu een bad bevalling te doen maar willen graag ervaringen horen...

Alvast bedankt!!!

liefs Gerrie
.

Ik heb geen ervaring, maar hoe staat je verloskundige hier tegenover?
Daar wordt het werk wel veel zwaarder voor en veel verloskundigen doen het daarom ook niet.

Ik moet hier sowieso in t ZH bevallen, en die hebben hier ALLE mogelijkheden, super goed uitgeruste afdeling wbt bevallen(ik woon in buitenland).Bij de 2e werd het me aangeboden maar zag ik t niet zitten.Nu dus wel..k Moet donderdag toch voor kontrolle naar t ZH dus dan overleg ik wel ter plaatse ;) Dankje

hoi

het leek me altijd leuk als we een derde kregen om in bad te bevallen alleen kan het niet ik moet in het ziekenhuis bevallen en hier hebben ze het niet zo lux jammer genoeg maar lijkt me wel leuk

groetjes tamjoh

Beste Gerrie,

Ik ben 12 dagen geleden (thuis) in bad bevallen en ik zou het absoluut iedereen aanraden. Het was mijn eerste kindje en ik kijk nu al uit naar de volgende bevalling (in bad!)
Mijn bevalling ging super snel, waardoor ik alleen het laatste halfuur in bad heb gezeten (eerder was het bad nog niet vol). Ik heb eerst een kwartiertje op bed geperst (in de klassieke op de rug houding) en dat vond ik echt vreselijk.. ik zag niks en ik vond het pijnlijk. Toen ben ik in bad gegaan.. en Wauw! Ik had veel minder pijn en ik ben recht op zittend bevallen, waardoor ik zelf precies kon zien wat er gebeurde. Daarbij kon ik ook ik ook zelf mijn kindje aanpakken. Ik vond uiteindelijk het badgedeelte van de bevalling heel relaxt en eigenlijk helemaal niet echt pijnlijk (behalve natuurlijk het moment waarop het hoofdje staat.. tsja, dat voelt gewoon niet prettig :) )

Verder weet ik niet of het door het warme water kwam, maar ik ben ook helemaal niet uitgescheurd!

Als je meer wilt weten moet je me maar even mailen rooz801@hotmail.com

Succes!

zo dta lijkt me ook wel wat in bad bevallen.
alleen denk telkens dan heb je zo n bad gehuurd en loopt bad niet snel genoeg vol.
bij de derde bevalling heb ik er wel over na gedacht. en info gelezen, toen er van af gezien. toch om de reden dat je bad huurt en misschien niet eens gebruikt.
ben nu zwanger van de vierde en denk dat gewoon zo ga bevallen. zie er mega tegen op.
voornamelijk omdat de vorige bevalling me zo bij staat. ging van 6 cm binnen kwartier naar volledig denk haast binnen 10 min wel en dat was echt pffffffff. bad bevalling lijkt me trouwens wel wat hoor vaker goeie reactie erover.
jij veel succes met je bad bevalling ben benieuwd wat je ervan gaat vinden. groetjes van

Het leek mij ook wel wat... Ik ben echt een watermens...ging met ongesteldheidsklachten ook altijd in bad totdat we dat niet meer hadden.

Helaas ben ik verplicht in het ziekenhuis te bevallen dus mijn keuzes zijn nu minimaal...heb tenminste nog niets kunnen vinden over een bad...

Terug
Bovenaan