bevallen in een bad ??

A

Anoniem

Guest
hoi,

ik las net het heerlijke voornemen van lekker even in bad....
Nou heb ik een vraag ?
heeft er iemand ervaring met het bevallen in bad....
bij mijn eerste zwangerschap wilde ik dit al erg graag maar was mijn man niet zo'n voorstander, volgens mij voelt hij er nu al meer voor...
Nou hebben wij het huis denk ik niet groot genoeg om zo'n bad in te plaatsen maar misschien is dit ook nog wel onwetenheid....omdat ik me er nog niet al te veel in verdiept heb .....ik heb dus ook geen idee hoe groot zo'n bad moet zijn....ik heb ook al gehoord dat niet elke verloskundige dit wil ..klop dit ??

graag hoor ik jullie ervaring

liefs marjan
5weken zwanger dus ik heb nog even te gaan...

Hallo

Een bekende van mij heeft een aantal jaren geleden dit gedaan. Zij vond het een geweldige ervaring. Ze heeft haar 2 kinderen op die manier thuis gekregen zonder inscheuren of inknippen. Het bad heb ik 2 keer gezien en het is inderdaad niet heel erg klein. Ik weet niet meer wat de afmetingen precies waren. Ik weet nog dat het bij hun in hun grote vierkante hal stond.

Persoonlijk lijkt het me niks maar als je dit wat lijkt moet je maar eens verder gaan informeren. Ik zou inderdaad beginnen met je verloskundige want het is wel waar dat niet iedereen zo'n bevalling begeleid.

Succes met je keuze.

Groeten Nova

Hoi,

Ik ben van mijn 3e en ook mijn 4e kindje bevallen in bad. De bedoeling was dat het voornamelijk om de ontsluiting ging, maar uiteindelijk alleen het persgedeelte in bad gedaan (duurt wel 1,5 uur voor het vol is, en toen had ik al volledige ontsluiting). Ik vond het een fijne ervaring. Ze kwamen heel rustig ter wereld, en toen ik ze uit het water haalde deden ze de oogjes open, en hebben ook niet gehuild. het warme water is goed voor de doorbloeding, en ondanks dat mijn kids ruim 8 pond waren, geen scheurtje gehad. Kijk eens op www.oerbron.nl of www.waterkinderen.nl Daar kun je oa baden huren,
succes

Hoi,

Het lijkt mij heerlijk....
Ook omdat het mij lijkt dat je door alle inspanning na je bevalling je erg kouwelijk kan zijn  en dan is zo'n bad toch wel een uitkomst.
Ik wil niet thuis bevallen maar in het ziekenhuis, is daar ook een mogelijkheid voor dat jullie weten...????

Liefs
Jeannette
5w4d

Ik zou ook graag in een bad willen bevallen,
maar heb helaas medische indicatie zodat ik in ziekenhuis
moet bevallen. In sommige ziekenhuizen hebben ze wel
een bad, maar deze niet volgens mij.
Het lijkt me heerlijk, dat warme water om je heen enzo.

xx Syrah (31 wk)

hallo hallo...

in bad bevallen heb ik nog niet zo over nagedacht..!!
wel wilde ik eerst in ziekenhuis bevallen,
ben nogal een zenuwlijer als er iets verkeerd gaat..!!
maar nu gaan we toch maar voor de vertrouwde omgeving thuis,
ten miste als dat er voor em in zit,kan tot op laatse moment veranderen..

ik wens jullie wveel succes

kus tanja
15 weken en 1 dag
uitgerekend 1 aug 2006

Terug
Bovenaan