<p>Hoi allemaal, <br /><br />Ik heb een vraagje aan de Belgische dames onder ons. Ik ben op 23 augustus uitgerekend en heb een vakantie gepland staan tot 6 augustus. We gaan met mn familie naar een huisje in de Ardennen, in Stoumont. Als ik geen complicaties krijg tijdens deze zwangerschap wil ik echt heel graag mee op vakantie, in deze coronatijd heb ik zoveel behoefte aan samenzijn met zn allen, wat helaas niet kan. Hopelijk mag dat in de zomer dus wel weer! <br /><br />Maar omdat het zo vlak voor mijn uitgerekende datum is ben ik wel zenuwachtig. Wat nou als de bevalling op gang komt en ik niet op tijd thuis kom (Ik woon in Nijmegen, zo'n 2,5 uur rijden). Het vakantiehuisje is vlak bij Luik, dan zou ik denk ik naar een ziekenhuis daar gaan. Ik ga ervan uit dat de zorg in België net zo goed is als in Nederland dus dat ik ook daar veilig kan bevallen, maar ik vind het wel spannend. Ik ken geen Frans, ik weet niet wat normaal is in België qua pijnbestrijding, baby gelijk op de borst bij de moeder leggen, alternatieve bevallingen als badbevallingen en dat soort dingen. Wie kan mij hier iets meer over vertellen?? <br /><br />Alle tips zijn welkom en helpen mij enorm! <br />Liefs</p>