hier bij de oudste in het zhuis bevallen op medische indicatie en wij moesten beiden na de bevalling nog blijven.
Hij lag echter op de kinderafdeling en ik op de kraamafdeling.
Eerste dag + nacht heeft hij op de couveuzekamer gelegen (al lag hij niet in de couv, maar in een bedje tussen de couveuzes in, zodat hij wel in direct zicht stond van de zusterpost) rest van de week op eigen kamertje, maar nog wel steeds met infuusje en monitor ed.
Laatste 2 dagen had hij geen infuus en monitor meer, maar mocht hij van de kinderarts niet op de kraamafdeling blijven slapen... wel voor de voedingen... gelukkig zusters die vonden dat voedingen heeeeeeeeeeeeeeeel lang konden duren ;-) zodat ik hem overdag veel bij me had, maar 's nachts nog steeds niet.
Maar als het voor je kindje kan dat controles ed op de kraamafdeling plaatsvinden zal hij/zij gewoon naast je mogen slapen.
Zou het gewoon eens vragen als je voor controle gaat, dan weet je waar je aan toe bent (en mocht de kleine niet bij je kunnen/mogen slapen kan je je er in elk geval vast op voorbereiden en ben je misschien iets minder teleurgesteld).