Bevallen in ZH op medische indicatie, wie ervaring?

Hoi,

Omdat ik bepaalde medicatie gebruik moet mijn kindje na de geboorte 48 geobserveerd worden. Ik moet dus in het ziekenhuis bevallen, wat ik op zich niet erg vind maar hoe zit het dan 's nachts? Ligt mijn kindje dan bij mij op de kamer?
Iemand hier ervaring mee?

dat ligt er aan hoe het met je kindje is, als het in de couveuse moet dan ligt het niet bij je op de kamer, maar als er met het kindje niets aan de hand is dat ligt het in een wiegje bij je bed.
Maar vraag het voor de zekerheid eens na, als je kindje aan aparaten moet dan kan het niet bij je op de kamer, ik weet niet wat ze verder gaan doen bij de kleine om hem te observeren.

succes!

Het ligt er ook aan in welk ziekenhuis je bevalt, hier in nijmegen kun je op de couveuseafdeling op dezelfde kamer als je kind slapen.
Tenzij je zelf ook verzorging nodig hebt dan moet je zelf op de andere afdeling slapen.
Succes alvast met de bevalling!

@goldwinggirl,

ja dat noemen ze rooming in geloof ik, lijkt me heel fijjn. Mijn oudste heeft ook twee weken op de couveuse afdeling gelegen en toen (bijna 6 jaar geleden) was dat nog niet. Ik vond het vreselijk dat ik niet dag en nacht bij mijn kleintje kon zijn.

@ lingetje,

ja ik had er 12 jaar geleden 2 in de couveuse, iedere keer bij elke voeding enzo heen en weer lopen was niet echt een pretje.
En inderdaad dan hebben die andere vrouwen hun kindjes bij zich, hoor je hun gehuil en zelf heb je je kleintjes niet bij je. Dus mooi dat het kan.

Ik ben in het ziekenhuis bevallen vanwege een beginnende zwangerschapsvergiftiging en moest na de bevalling ook 48 uur blijven. Timo heeft de eerste nacht op neonatologie gelegen, maar daar hadden ze een webcam, dus konden we hem gewoon zien liggen. De andere twee nachten heeft hij gewoon bij ons op de kamer geslapen. Omdat het rustig was, mocht zelfs mijn man blijven slapen (rooming in).

Groetjes Rianne

hier bij de oudste in het zhuis bevallen op medische indicatie en wij moesten beiden na de bevalling nog blijven.

Hij lag echter op de kinderafdeling en ik op de kraamafdeling.

Eerste dag + nacht heeft hij op de couveuzekamer gelegen (al lag hij niet in de couv, maar in een bedje tussen de couveuzes in, zodat hij wel in direct zicht stond van de zusterpost) rest van de week op eigen kamertje, maar nog wel steeds met infuusje en monitor ed.

Laatste 2 dagen had hij geen infuus en monitor meer, maar mocht hij van de kinderarts niet op de kraamafdeling blijven slapen... wel voor de voedingen... gelukkig zusters die vonden dat voedingen heeeeeeeeeeeeeeeel lang konden duren ;-) zodat ik hem overdag veel bij me had, maar 's nachts nog steeds niet.

Maar als het voor je kindje kan dat controles ed op de kraamafdeling plaatsvinden zal hij/zij gewoon naast je mogen slapen.

Zou het gewoon eens vragen als je voor controle gaat, dan weet je waar je aan toe bent (en mocht de kleine niet bij je kunnen/mogen slapen kan je je er in elk geval vast op voorbereiden en ben je misschien iets minder teleurgesteld).

Terug
Bovenaan