<p>Ik ben 27 januari uitgerekend van ons 2e kindje. De 1e is thuis geboren. Hele zware bevalling, maar heerlijk dat we toch lekker thuis mochten blijven. </p><p>Nu bij de 2e heb ik een medische indicatie. Er is in week 8 een auto immuun ziekte geconstateerd waarvoor ik medicatie kreeg. Dat alles kan invloed hebben op de baby en daarom moet ik dus sowieso in het ziekenhuis bevallen. Na de bevalling moeten we ook in het ziekenhuis blijven. De kinderarts beoordeelt op basis van de bloedwaarden hoe lang we moeten blijven en of we samen op een kamer mogen of dat het kindje toch alleen op de kinderafdeling moet liggen. Ik zou haar dan op tv kunnen zien liggen. </p><p>Ik heb het de gynaecoloog al gevraahd, volgens hem verschilt de bevalling niet veel van een thuisbevalling. Nou heb ik een paar keer in het ziekenhuis aan de monitor gelegen en vond dat echt niet te vergelijken met thuis.. Hoe is een medische ziekenhuisbevalling? En hoe gaat een verblijf in het ziekenhuis er eigenlijk verder aan toe? Als je niet bij je baby mag liggen, hoe werkt dat? Ik heb werkelijk geen idee, vraag het elke keer weer aan de gynaecoloog maar het voelt niet als genoeg. Willen jullie je ervaring met me delen?</p>