Bevallen in ziekenhuis zonder medische indicatie

Hallo,

Weet eigenlijk iemand wat de kosten zijn van bevallen in een ziekenhuis zonder medische indicatie, onze zorgeverzekeraar vergoed 50% van de iegen bijdrage, maar heb geen idee hoeveel de eigen bijdrage  dan is  van bevallen in een ziekenhuis. Heeft iemand hier ervaring mee.

groetjes Anna

Ik zou je verzekering even bellen, ik krijg ook de helft vergoed bij mijn verzekering en zou zelf 210 euro moeten betalen, maar dat zal overal wel weer anders zijn.
Groetjes Rene

ik was het ook van plan maar uiteindelijk was het toch medische indicatie, gratis dus. De kosten zijn meestal tussen de 200 en 250 euro, dit heb ik van meerdere mensen in meerdere ziekenhuizen gehoord.

groetjes, Ellen

Hoi

ik ben van mijn eerste in nederland bevallen op medische indicatie, dus gratis, en nu wonen wij in belgie en hoef ik niet per se in het ziekenhuis te bevallen, maar wil het toch
.In belgie kun je een speciale verzekering afsluiten voor hospitalisatiekosten, en dat hebben wij gedaan en nu wordt alles ( ook mijn kraambed van 5 dagen in het ziekenhuis) tegen 100% vergoed.  

hoi,
ik zou ook 250 euries  moeten betalen maar omdat de baby in het vruchtwater gepoept had was het voor nop.(medische indicatie)
maar het verschilt per verzekering aan wat zij vergoeden of niet (ik zit bij agis)
groetjes en succes

Terug
Bovenaan