bevallen/kraamrtijd en kosten

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de bevalling en de kosten die daaraan verbonden zijn. Ik zou namelijk graag in het ziekenhuis willen bevallen maar nu hoorde ik dat zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevallen heel duur is. Weet iemand of dit zo is? En als dit zo is, kan je je daar dan niet tegen verzekeren?

En weet iemand hoe het zit met de kraamtijd? Moet je voor kraamhulp ook betalen? ook hier hoor ik gemengde verhalen over namelijk.

Ik hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen.. :)

Het ligt een beetje aan de zorgverzekering die je hebt. Als je alleen een basisverzekering hebt, is de kans groot dat je een eigen bijdrage moet betalen voor een poliklinische bevalling en voor de kraamhulp. Ik zit zelf bij de VGZ en heb daar het Gezin en zeker pakket en hoef voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie en de kraamzorg niks extra te betalen. Als ik deze verzekering niet zou hebben, zou ik voor de bevalling in het zh 190 euro per dag moeten betalen en voor de kraamzorg, ik geloof, 3,50 per uur. Dus dat tikt nogal aan.

Als ik jou was, zou ik contact opnemen met je zorgverzekeraar en het daar navragen.
Veel succes ermee!
gr. Hanneke

Daar ligt het inderdaad aan. Ik heb een gezinspolis bijunive en krijg alles ook vergoed..
Bij sommige verzekeringen kan je soms met terugwerkende kracht een aanvullend pakket kopen, maar ik zou dan eerst heel goed gaan rekenen wat goedkoper is, die eigen bijdrages of ee aanvullig. En je moet er meer aan hebben denk ik, niet alleen hiervoor doen.
Dit is dan eenmalig

hoi mammielien wat de andere zeggen ligt er aan waar voor je verzekerd bent, ik heb zelf een aanvullende pakket en zit bij cz, de eigenbijdrage van de kraamtijd heeft iedereen, in het ziekenhuis bevallen moest ik gedeelte betalen, maar toen ik vroeg voor kraam hotel kreeg ik alles vergoed omdaar te bevallen, alleen als het in hotel was waar hun een contract hebben lopen.

Ik wilde hele graag thuis bevallen maja aangezien ik met spoed naar het ziekenhuis moest van onze dochter leek me man dit keer niet verstandig dus heb ik gekozen voor een midde weg dus kraam hotel,

kraam hotel beval je met je eigen verloskundige en hebt een eigen kamer om te bevallen en lijkt gewoon op een slaap kamer zeg maar, voordeel is wel als het mis gaat of je vliezen zijn langer dan x aantal uren gebroken en nog niks aan gekondigt , dan kan je gewoon naar het ziekenhuis gaan en die liggen 9 van de 10 keer dus meestal altijd tegen over of eraan vast aan het kraam hotel

Dus misschien een overweging omdat te kiezen , ik zal wel je zorgverzekeraar bellen waar voor je verzekerd bent.

S6 met uit zoeken liefs

bij ons in het zk was het geloof ik 300 euro om zonder medische indicatie te bevallen. Dat hadden wij er wel voor over. uiteindelijk is mijn zoontje met de vacuumpomp gehaald, dus was er wél een med. indicatie. Nu hoefden we niets te betalen...

Terug
Bovenaan