Bevallen met 34 weken

Hoi,

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij gerust kunnen stellen...

Ik was uitgerekend op 10 oktober, maar een aantal dagen geleden bleek bij controle bij de gynaecoloog, dat mijn dochtertje een groeiachterstand heeft door het opraken van de voeding.. De gyn heeft daarom besloten dat het beter is om de baby eerder te laten komen, namelijk over twee weken, en dat terwijl ze dan 34 weken oud is en max. 1650 gram zal wegen! Ik word over een aantal dagen in het ziekenhuis opgenomen en over ruim anderhalve week krijg ik medicijnen om weeën op te wekken.

Nu is mijn vraag of hier meer vrouwen zijn die zoiets hebben meegemaakt? En hoe is dit afgelopen??

Denise

Jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn!

Ik zal niet mijn hele verhaal hier vertellen, maar vorig jaar is ons dochtertje overleden na 37 weken zwangerschap. Zij had ook een groeiachterstand (woog ongeveer 2250 gram bij 47 cm) en de placenta was de helft van wat ie moest zijn met infarcten.
Ik ben nu 32 weken zwanger (half oktober uitgerekend) en word nu extra in de gaten gehouden om de groei bij te houden. Ik heb al maanden geleden een heel goed boekje gelezen over couveusekinderen (Vroeg geboren: als je kindje voor de uitgerekende datum geboren wordt van Anjo Geluk) over wat er allemaal gebeurt en kan gebeuren bij een vroege geboorte en daarna. Ook op internet zal wel een heleboel informatie te vinden zijn, maar laat je er ook weer niet gek door maken!
Mijn gyaecoloog zei tijdens het intakegesprek over de mogelijkheid van eerder halen: "Probeer het zo te zien: als het nodig blijkt om het eerder te halen dan is blijkbaar je kindje beter af buiten je buik, zodat wij er allemaal voor kunnen zorgen dat het goed gaat, dan in jouw buik..."

Ik wens jou, je partner en je dochtertje heel veel sterkte toe voor de komende tijd!

MH

Poeh heftig hoor!
Ik heb wel ergens gelezen dat een kindje,als het met 34 weken wordt geboren, (bijna) geen problemen zal ondervinden. z Het is dan al helemaal af en ze geven dan iets om de longetjes snel te laten rijpen. Maar jou kindje is nog erg klein, dus ik weet niet hoe het dan zit.
Veel sterkte!

Hoi,

Het kan ook prima gaan hoor!
Ik heb hetzelf niet meegemaakt maar 2 vriendinnen wel.
(Was met 30 en 34 weken)
De longetjes moesten nog wat verder rijpen maar die 2 kindjes rennen inmiddels rond!
Kindje van 30 weken had een iets moeilijkere start maar is ook goed gekomen!
Laat je niet gek maken het is niet leuk dat het zo moet maar voor jou kleintje het beste.
Blijf geloven in de kracht van jou en je kindje!!!!!!
Heel veel succes.

Liefs Pupke
40weken 1 dag zwanger

Meid, gaat helemaal goed komen, mijn vriendin is ook zo vroeg ingeleid, kindje is nu 1 jaar en overal supersnel in. Toen ik in het kinderziekenhuis lag met 25 weken wegens weeën vertelde de arts dat als het met 32 weken komt dat het dan helemaal goed kan komen, dus 34 weken is nog beter.

Hey meid,

Ik heb hier, gelukkig natuurlijk geen ervaring mee, maar ze doen wat het beste is voor jou en je kindje.
1 hele geruststelling misschien, een vriendin van mij kreeg drie keer te horen dat ze hele kleine baby´s zou krijgen, ze wogen allemaal over de 3kilo, de jongste zelfs 3.5kilo!
Mijn broer kreeg te horen dat de baby heeel groot was en die was 3.2kilo,, tel het gewicht dus niet voordat je kleintje geboren is!
Heel veel succes met alles, positief denken!!

Liefs MJ

Hoi Denise,

Goh dat is wel even spannend.
Ik heb vorig jaar met precies 33 weken een zoontje gekregen met een veel te laag geboortegewicht, nl 1250 gram ipv. 2000 kilo lengte was wel goed. Ik had een te kleine placent die al aan het verkalken was en infarcten erin.
Maar nadat hij met een spoedkeizersnede is gehaald ging het allemaal heel goed met hem en ook nu gaaat het super. Hij is altijd heel vrolijk en makkelijk geweest.
Op de couveusetijd kijk ik met veel plezier en positiviteit op terug, het is een andere kraamtijd dan je verwacht maar zeker niet minder bijzonder.
Je kindje is toch al bijna 34 weken en dat is best positief want dan is het toch al bijna voldragen, maar dat neemt niet weg dat het wel prematuur is natuurlijk, maar dat is toch veel beter dan bv 28 weken of 30 weken daar was de gynacoloog bij mij ook blij om dat ik toch al 33 weken was.
Nu is mijn Kyllian met zijn lengte aan de boven lijn en zijn gewicht aan de onderlijn, maar ach elk kindje volgt zijn eigen groeicurve dus dat is wel prima.

In elk geval heel veel succes met de komende tijd. Zorg dat je goede afspraken met het verplegend personeel maakt, zoals bv dat je erbij wil zijn met de hielprik en dergelijke. Ik was er niet bij en dat vind ik nu heel jammer, heb er geen fotos van en dat hed ik wel willen hebben. Neem ook veel fotos dat is goed voor later want er gaat toch ook best een hoop langs je heen in die drukke tijd. Neem ook fotos van leuke en niet zo leuke momenten voor een compleet plaatje dat heb ik zeer prettig ervaren.

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan