Bevallen met bartholinische cyste

<p style="text-align: left;">Hoi,</p><p>Ik ben bijna 8 maanden zwanger en heb al enkele weken een bartholinische cyste. Hij zet niet door en ligt vrij diep, waardoor hij niet poliklinisch kan worden verwijderd (plaatselijke verdoving) omdat de gynacoloog er niet goed bij kan. Hij kan ook niet operatief worden verwijderd (kan in theorie wel maar wil de gyn niet) omdat dat onder verdoving van een ruggeprik wordt gedaan, wat een risico is voor de baby, die bij complicaties dan meteen gehaald moet worden. Het ziet er naar uit dat, als de cyste niet doorzet, ik moet bevallen terwijl die cyste er nog zit. Ik kan hier online niets over vinden.. iemand ervaring mee? Of ervaring met het weglaten halen van een cyste tijdens zwangerschap? </p>

Hoi,

Beetje laat, maar misschien heb je er nog iets aan. Bij mijn oudste had ik een bartholinische cyste tijdens het laatste trimester en dus ook tijdens de bevalling. Ik had er gelukkig geen pijn van. Tijdens de bevalling is hij echter goed doorgezet, waarschijnlijk door de druk. 12 dagen na de bevalling is hij toen verwijderd. Als ik het over kon doen had ik er op aangedrongen dit eerder na de bevalling te doen, aangezien ik er toen wel enorm veel pijn door had. Ik kon niet zitten, staan, lopen. Ik herstelde daardoor erg langzaam. Toen hij verwijderd was voelde ik me veel beter! Je kunt er  dus nu niks aan laten doen, maar zorg wel dat ze dit dus snel na de geboorte van je baby doen. 

Heel veel succes met de laatste loodjes en veel geluk!!!!

Hoi! Ik lees dit nu pas, baby is inmiddels 7 maanden hahaha. Ik ben bevallen met de cyste, en tijdens de bevalling is hij eigenlijk helemaal leeggedrukt, dus de mijne was weg na de bevalling! Dat kan dus ook, mocht er ooit nog iemand op dit topic zoeken ?
Moet er wel bij zeggen dat de mijne nog niet ontstoken was, wellicht dat dat nog uitmaakt..!

Terug
Bovenaan