[quote quote=10411284]Ik had 6 longemboliën met 32 weken. Heb verschillende antistolling spuiten gehad die allemaal niet aansloegen en ik telkens zieker werd. Uiteindelijk clexane 12000IE gehad oftewel 4 injecties per dag. Ik ben 4x een dag of 5 opgenomen geweest. Met 37 weken ingeleid met een noodprotocol voor eventueel bloedverlies en mocht het een keizersnede worden. Ik was ziek en zwak en kon niet stoppen met de injecties vanwege het risico. Bij de bevalling geen bloedverlies en na 2 dagen zou ik naar huis mogen. Helaas had mijn zoon een slechte start dus uiteindelijk 7 dagen geweest. Na 12 dagen bleek ik een placentarest te hebben en stond mijn baarmoeder helemaal vol. Ik heb een curretage met spoed onder narcose gehad en daarbij 3 liter bloed verloren en er bijna tussen uit gepiept. Ik heb 5 zakken bloed gehad en mocht na 6 dagen weer naar huis. Na bevalling moest ik 4x per dag blijven injecteren. Na 14 dagen mocht ik over op xarelto en 12 weken na de bevalling mocht ik stoppen. Ben nu medicatie vrij. Mocht ik ooit nog zwanger willen worden moet ik vooraf al onder controle bij een internist/longarts en gynaecoloog.[/quote]
Jeetje, wat een heftig verhaal! Was dit je eerste zwangerschap?
Bij mij kwamen we er pas 14 dagen na de geboorte achter, de internisten in zowel het AMC als mijn eigen ziekenhuis denken heel sterk aan het May Thurner syndroom. Dit heeft dus ook risico's voor mijn eerste, een dochter, omdat dit erfelijk is. Ik kreeg ook Xarelto Rivaroxaban, maar dit mag niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Na twee weken gebruik werd ik "ongesteld", voor het eerst na de bevalling, maar na anderhalve week was het dubbel zo erg. Uiteindelijk op de SEH beland omdat ik niet meer reageerde. Daar bleek dat mijn slijmvlies niet los liet. Dus naast de bloedverdunners kreeg ik er bloedstollers erbij. Heel bizar was dat. Gelukkig voor mij zaten wij toen nog in het Ronald Mcdonald huis, dus naast de ingang van de eerste hulp.
Omdat ikzelf bij mijn vorige zwangerschap niets mankeerde, enkel m'n kind ziek was, mag ik voorlopig onder controle van de verloskundige gelukkig. Enkel de 20 weken echo moet bij de gynaecoloog, zolang er tussentijds niets geks gebeurd, en als die goed is mag ik tot de bevalling terug naar de verloskundige. Dit ook in overleg met de internist.
Na deze bevalling mag ik in principe ook terug naar de Xarelto, alleen ik wil weer borstvoeding geven en dan mag het niet. Voorlopig ben ik dus nog niet van de injecties af helaas, maar het is voor een goed doel.
Ik hoop dat jouw horrorverhaal mij bespaard blijft, hebben voorlopig wel even genoeg ellende op ons bordje gehad (ziek kind, uiteindelijk overleden zonder ooit thuis te zijn geweest)...