Bevallen met bloedverdunners

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Ik vroeg mij af of er meer dames zijn hier, die last van trombose hebben en tijdens de zwangerschap bloedverdunners moeten gebruiken. </p><p>Na de geboorte van mijn tweede, afgelopen oktober, heb ik DVT opgelopen waar ik rivaroxaban voor slikte. In december kwam ik er achter dat ik wederom zwanger was en dan mag dit middel absoluut niet gebruikt worden. Ik ben toen overgestapt op fraxiparine injecties, eenmaal daags. Dit moet ik de gehele zwangerschap spuiten, tot een week voor de bevalling en na bevalling nog minimaal 6 weken. Dit gaat gelukkig allemaal probleemloos, het is voor een goed doel en dus weet ik waar ik het voor doe.</p><p>Nu is mijn vraag eigenlijk, aan degenen die dit ook hebben (gehad); hoe snel na de bevalling mocht je het ziekenhuis weer verlaten? Ik weet dat het per persoon verschilt hoeveel bloed je verliest, dus dit is echt alleen om een beetje een idee te krijgen hoe snel je weer naar huis mocht... </p><p> </p><p>Bedankt alvast!</p>

Volgens mij hangt het af van de dosis. Ik moest fraxiparine 0.3 dagelijks dacht ik. En ik moest alleen 1 dag tijdens mijn inleiding vd bevalling de spuit overslaan. Maar ik had verder geen extra bloeding ofzo. Niet dat ik weet in ieder geval. Ik had ook bloeddrukverlagende medicatie en om die reden moest mijn dochtertje (en ik dus ook) 24 uur blijven na de bevalling maar dit wisten we vantevoren. Bij mij had het niks met de fraxi te maken maar ik kan me voorstellen dat jij een hogere dosis moet gebruiken en dan is t misschien anders

[quote quote=10410463]Volgens mij hangt het af van de dosis. Ik moest fraxiparine 0.3 dagelijks dacht ik. En ik moest alleen 1 dag tijdens mijn inleiding vd bevalling de spuit overslaan. Maar ik had verder geen extra bloeding ofzo. Niet dat ik weet in ieder geval. Ik had ook bloeddrukverlagende medicatie en om die reden moest mijn dochtertje (en ik dus ook) 24 uur blijven na de bevalling maar dit wisten we vantevoren. Bij mij had het niks met de fraxi te maken maar ik kan me voorstellen dat jij een hogere dosis moet gebruiken en dan is t misschien anders[/quote]
Oh 24 uur valt wel mee. Is ergens een fijn vooruitzicht. Hahaha. Ik spuit 0.6.
Bij mij is het dan de bedoeling dat ik bij 38 weken stop met spuiten en bij 39 weken wordt ingeleid, tenzij het spontaan eerder begint, dan direct stoppen bij de eerste weeën (maar daar ga ik niet vanuit, want m'n eerste twee kwamen ook dmv inleiding).
Bedankt voor je reactie!

Ik ben bevallen met bloedverdunners. En nu bij de 2de gaat dat ook gebeuren. Heb wel tablet vorm. Dus wanneer ik of weer ingeleid wordt of de weeën beginnen stop ik met de medicatie voor die dag en neem ik ze na de bevalling weer

[quote quote=10410518]Ik ben bevallen met bloedverdunners. En nu bij de 2de gaat dat ook gebeuren. Heb wel tablet vorm. Dus wanneer ik of weer ingeleid wordt of de weeën beginnen stop ik met de medicatie voor die dag en neem ik ze na de bevalling weer[/quote]
Maar bij je vorige bevalling, hoe lang moest je daarna nog in het ziekenhuis blijven? Of viel de hoeveelheid bloedverlies mee?

Ik had 6 longemboliën met 32 weken. Heb verschillende antistolling spuiten gehad die allemaal niet aansloegen en ik telkens zieker werd. Uiteindelijk clexane 12000IE gehad oftewel 4 injecties per dag. Ik ben 4x een dag of 5 opgenomen geweest. Met 37 weken ingeleid met een noodprotocol voor eventueel bloedverlies en mocht het een keizersnede worden. Ik was ziek en zwak en kon niet stoppen met de injecties vanwege het risico. Bij de bevalling geen bloedverlies en na 2 dagen zou ik naar huis mogen. Helaas had mijn zoon een slechte start dus uiteindelijk 7 dagen geweest. Na 12 dagen bleek ik een placentarest te hebben en stond mijn baarmoeder helemaal vol. Ik heb een curretage met spoed onder narcose gehad en daarbij 3 liter bloed verloren en er bijna tussen uit gepiept. Ik heb 5 zakken bloed gehad en mocht na 6 dagen weer naar huis. Na bevalling moest ik 4x per dag blijven injecteren. Na 14 dagen mocht ik over op xarelto en 12 weken na de bevalling mocht ik stoppen. Ben nu medicatie vrij. Mocht ik ooit nog zwanger willen worden moet ik vooraf al onder controle bij een internist/longarts en gynaecoloog.

[quote quote=10411284]Ik had 6 longemboliën met 32 weken. Heb verschillende antistolling spuiten gehad die allemaal niet aansloegen en ik telkens zieker werd. Uiteindelijk clexane 12000IE gehad oftewel 4 injecties per dag. Ik ben 4x een dag of 5 opgenomen geweest. Met 37 weken ingeleid met een noodprotocol voor eventueel bloedverlies en mocht het een keizersnede worden. Ik was ziek en zwak en kon niet stoppen met de injecties vanwege het risico. Bij de bevalling geen bloedverlies en na 2 dagen zou ik naar huis mogen. Helaas had mijn zoon een slechte start dus uiteindelijk 7 dagen geweest. Na 12 dagen bleek ik een placentarest te hebben en stond mijn baarmoeder helemaal vol. Ik heb een curretage met spoed onder narcose gehad en daarbij 3 liter bloed verloren en er bijna tussen uit gepiept. Ik heb 5 zakken bloed gehad en mocht na 6 dagen weer naar huis. Na bevalling moest ik 4x per dag blijven injecteren. Na 14 dagen mocht ik over op xarelto en 12 weken na de bevalling mocht ik stoppen. Ben nu medicatie vrij. Mocht ik ooit nog zwanger willen worden moet ik vooraf al onder controle bij een internist/longarts en gynaecoloog.[/quote]
Jeetje, wat een heftig verhaal! Was dit je eerste zwangerschap?
Bij mij kwamen we er pas 14 dagen na de geboorte achter, de internisten in zowel het AMC als mijn eigen ziekenhuis denken heel sterk aan het May Thurner syndroom. Dit heeft dus ook risico's voor mijn eerste, een dochter, omdat dit erfelijk is. Ik kreeg ook Xarelto Rivaroxaban, maar dit mag niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap. Na twee weken gebruik werd ik "ongesteld", voor het eerst na de bevalling, maar na anderhalve week was het dubbel zo erg. Uiteindelijk op de SEH beland omdat ik niet meer reageerde. Daar bleek dat mijn slijmvlies niet los liet. Dus naast de bloedverdunners kreeg ik er bloedstollers erbij. Heel bizar was dat. Gelukkig voor mij zaten wij toen nog in het Ronald Mcdonald huis, dus naast de ingang van de eerste hulp. 
Omdat ikzelf bij mijn vorige zwangerschap niets mankeerde, enkel m'n kind ziek was, mag ik voorlopig onder controle van de verloskundige gelukkig. Enkel de 20 weken echo moet bij de gynaecoloog, zolang er tussentijds niets geks gebeurd, en als die goed is mag ik tot de bevalling terug naar de verloskundige. Dit ook in overleg met de internist. 
Na deze bevalling mag ik in principe ook terug naar de Xarelto, alleen ik wil weer borstvoeding geven en dan mag het niet. Voorlopig ben ik dus nog niet van de injecties af helaas, maar het is voor een goed doel. 
Ik hoop dat jouw horrorverhaal mij bespaard blijft, hebben voorlopig wel even genoeg ellende op ons bordje gehad (ziek kind, uiteindelijk overleden zonder ooit thuis te zijn geweest)... 

Goedemorgen  ik heb een vraagje ik slik ook xarelto voor tegen de trombose en ben nu achter gekomen dat ik zwanger ben en ben nu een week met de medicijnen gestopt, is het schadelijk voor het vruchtje in je buik had u een goede zwangerschap gekregen. Nadat u injecties kreeg. Had het kindje dan niks schadelijks opgelopen door die xarelto vriendelijke groet 

Terug
Bovenaan