Bevallen met corona

<p>Heeft iemand ervaring met een ziekenhuis bevalling als je zelf corona hebt? Mijn schoonzusje is positief getest en zij past regelmatig op mijn dochter. Mijn dochter is zelf ook ziek. Ik heb een test gehad, deze was negatief maar over 5 dagen weer testen en dan... waarschijnlijk positief. Ik ben nu 39+4 weken zwanger dus kan elk moment gebeuren...</p><p>hoe ziet de bevalling er dan uit?</p><p>hoe ziet de kraamtijd er uit?</p><p>en hoe ziet het er uit voor de pasgeboren baby, word hij erg ziek of heeft hij hier geen last van?</p><p>ben ik zelf veel kwetsbaarder door een lage weerstand door de bevalling? <br /><br /></p><p>Ik hoop wat helpende info te krijgen...</p>

Hoi, ik heb er geen ervaring mee. Maar 2 weken geleden heel de dag met iemand gezeten binnen 1.5 meter. En die gene is de dag daarna positief getest. Ik heb het niet gehad. Dus je hoeft het niet perse te krijgen. Neemt niet weg dat je er natuurlijk wel kans op hebt.
Je kindje kan je ook testen, heb mijn kindje van 3 ook getest en het is een hele milde test die niet diep gaat. Helemaal niet zelf. Kan je ook uitsluiten of je dochter niks heeft.

Maar er is dus wel nog hoop.
Hoop voor je dat het allemaal mee valt.

Ojee ik duim voor je dat je het niet hebt! Ik denk dat het bevallen wordt met zo min mogelijk mensen erbij (die in alienpak zullen assisteren). En mijn kraamzorginstantie gaf aan dat je een paar uur opstartzorg krijgt, maar de rest online wordt gedaan. In feite dus geen echte kraamzorg als je t mij vraagt (je zal zelf moeten wassen, poetsen, enz). Maar zal vast verschil zijn per verloskundige/ziekenhuis/kraamzorg. Met allen dus even overleggen. Want ook zieke gezinsleden zullen van invloed zijn denk ik! Heftig hoor, heel veel sterkte en succes!

Ik heb inmiddels al twee keer geen corona gehad terwijl mijn man het wel had. De eerste keer hebben we wel minder geknuffeld enzo, maar nog wel in hetzelfde bed geslapen, en de tweede keer hebben we gewoon net zo intiem gedaan als zonder corona (afgezien dat ik wel boos op hem was dat ik door hem weer met mijn zoontje in quarantaine zat en de intimiteit daardoor misschien op een wat lager pitje stond). Mijn zoontje heeft het de tweede keer ook niet gehad, de eerste keer was het nog geen beleid om kinderen van zijn leeftijd te testen (toen 9 maanden) dus weten we het niet. Dus het hoeft gelukkig niet zo te zijn dat je ook besmet raakt, ook als je dochter het heeft. (Wanneer verwacht je haar testuitslag?)
Hopelijk blijft de corona uit en kan je nog een 'normale' coronatijd bevalling hebben! 

Hi,

Een vriendin van mij is bevallen terwijl zij en haar partner positief getest waren. Ze is in een isolatiekamer bevallen in het ziekenhuis. Haar partner mocht wel bij de bevalling zijn. De verloskundige/ verplegers hadden wel allemaal beschermde kleding aan.
Haar dochter was niet positief getest dus die werd door haar schoonmoeder opgevangen.

Kraamweek was wel anders, omdat het hun tweede was kregen ze 2 uur per dag voor 4 dagen kraamhulp voor de meest noodzakelijke dingen. Kraamhulp was ook helemaal ingepakt in beschermde kleding en haar partner moest zoveel mogelijk uit de buurt blijven terwijl de kraamhulp er was. Die kwam echt alleen voor moeder en kind.

Hopelijk zal het allemaal meevallen en test je negatief!

Succes!!

Ow en ter aanvulling, haar pasgeboren zoon had helemaal niets! Die is gewoon gezond ter wereld gekomen, dus geen zorgen daarover!
As je zelf heel benauwd bent, dan is dat natuurlijk minder voor de bevalling zelf, maar dat houd de verloskundige goed in de gaten!

Terug
Bovenaan