Bevallen met corona

<p>Heeft iemand ervaring met een ziekenhuis bevalling als je zelf corona hebt? Mijn schoonzusje is positief getest en zij past regelmatig op mijn dochter. Mijn dochter is zelf ook ziek. Ik heb een test gehad, deze was negatief maar over 5 dagen weer testen en dan... waarschijnlijk positief. Ik ben nu 39+4 weken zwanger dus kan elk moment gebeuren...</p><p>hoe ziet de bevalling er dan uit?</p><p>hoe ziet de kraamtijd er uit?</p><p>en hoe ziet het er uit voor de pasgeboren baby, word hij erg ziek of heeft hij hier geen last van?</p><p>ben ik zelf veel kwetsbaarder door een lage weerstand door de bevalling? <br /><br /></p><p>Ik hoop wat helpende info te krijgen...</p>

Hoi, ik heb er geen ervaring mee. Maar 2 weken geleden heel de dag met iemand gezeten binnen 1.5 meter. En die gene is de dag daarna positief getest. Ik heb het niet gehad. Dus je hoeft het niet perse te krijgen. Neemt niet weg dat je er natuurlijk wel kans op hebt.
Je kindje kan je ook testen, heb mijn kindje van 3 ook getest en het is een hele milde test die niet diep gaat. Helemaal niet zelf. Kan je ook uitsluiten of je dochter niks heeft.

Maar er is dus wel nog hoop.
Hoop voor je dat het allemaal mee valt.

Ojee ik duim voor je dat je het niet hebt! Ik denk dat het bevallen wordt met zo min mogelijk mensen erbij (die in alienpak zullen assisteren). En mijn kraamzorginstantie gaf aan dat je een paar uur opstartzorg krijgt, maar de rest online wordt gedaan. In feite dus geen echte kraamzorg als je t mij vraagt (je zal zelf moeten wassen, poetsen, enz). Maar zal vast verschil zijn per verloskundige/ziekenhuis/kraamzorg. Met allen dus even overleggen. Want ook zieke gezinsleden zullen van invloed zijn denk ik! Heftig hoor, heel veel sterkte en succes!