Bevallen met een doula. Wie heeft ervaring?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben 16 weken en 5 dagen zwanger van nr 2. Bij de eerste is mijn bevalling dramatisch verlopen en ik vond het ook heel vervelend dat mijn partner of iemand anders niet iedere minuut bij mij bleef. Nu zit ik erover te denken om te gaan bevallen met een doula omdat die wel constant bij je blijft.
Zelf denk ik dat dit voor mijn partner ook fijn zal zijn zodat hij af en toe even rustig wat kan gaan drinken of een sigaretje kan gaan roken.
Maar hij ziet het helemaal niet zitten om er een ''vreemde'' bij te hebben.

Heeft er iemand ervaring en hoe was het voor je partner??

Liefs Wan

hallo ik heb er geen ervaring mee maar ik had mijn vriend en mij moeder bij mijn bevalling en zij gingen elkaar steets af lossen dan was ik niet zo alleen is alleen je partner bij de bevalling of nog iemand gr ramona

Als jouw partner het niet ziet zitten is de oplossing toch eenvoudig, dan moet hij maar blijven zitten. Maar misschien is het beter om met hem te bespreken dat jij niet wilt dat hij je alleen laat. Lijkt mij een redelijk verzoek hoor. Mijn man heeft me bij de eerste bevalling op mijn verzoek ook niet alleen gelaten, alleen een keer om te plassen en daar heeft ie al aardig voor moeten onderhandelen met mij
Dan maar geen sigaretje of drankje hoor, jij kunt toch ook niet weglopen om te pauzeren. Ik weet niet of je thuis gaat  bevallen of in het ziekenhuis, maar in het ziekenhuis heb ik de verpleegkundige gevraagd even bij me  te blijven tot mijn man terug was en dat deden ze ook gewoon hoor. Ik heb het idee dat jij alleen een doula overweegt vanwege het alleen  gelaten worden, dus misschien is het handig om dat punt echt even door te spreken met je partner want het heeft jou blijkbaar echt een vervelende herinnering bezorgd aan je bevalling.  

Lekker belangrijk dat gerook van hem JIJ bent belangrijk want JIJ kan ook geen pauze nemen, zoiezo had ie al moeten stoppen voor de kleine dus is mooi oefenmoment!