Bevallen met navelbreuk

Hoihoi,

Ik ben momenteel 29 weken zwanger van mijn tweede kindje en er is bij mij onlangs een navelbreuk geconstateerd. Houdt in dat ik het nu ook rustiger aan moet gaan doen. Nu sta ik op het punt om een begin te maken aan mijn geboorteplan en een navelbreuk maakt dat toch allemaal wat spannender.

Zijn er mensen die hier ervaring in hebben, bevallen met een navelbreuk? Is er dan eerder sprake van een geplande keizersnede/inleiding, benodigde pijnmedicatie bij een natuurlijke bevalling of zijn er dingen waar ik extra rekening mee moet houden?

Ik hoor het graag!

Liefs!

Bij beide kinderen een navelbreuk gehad (inmiddels een flinke) maar hier is nooit iets over gezegd dat dit een issue zou moeten zijn. Niet qua soort bevalling, niet qua medicatie en ook niet dat ik dan rustiger aan zou moeten doen. Ik heb er meerdere keren bij verloskundige en gynaecoloog naar gevraagd. Die zeiden enkel dat er niets aan te doen is. Beide bevallingen natuurlijk bevallen zonder medicatie.
Zegt je verloskundige dat dit allemaal aan de orde zou moeten zijn? Ik zou me er niet al te druk over maken. 

Terug
Bovenaan