Bevallen met streptokokkeninfectie

Wie heeft er ervaring met streptokokkeninfectie en bevallen. Ik ben nu 25 weken en heb hier nu een antibioticakuur voor gekregen. Bij 35 weken moeten ze weer nieuwe kweekjes hebben. Nu weet ik al jaren dat ik de bacterie draag, maar had gehoopt dat het gewoon in rust zou blijven. De kans dat ik thuis kan bevallen zijn ongeveer 10%? Volgens de huisarts is er nog een klein kansje maar afdeling gyneacologie zegt dat ik 4 uur voor de bevalling anti-biotica moet hebben en de bevalling ingeleid zal worden. Mocht er veel streptokokken zijn, willen ze eventueel voor een keizersnee gaan heb ik begrepen. Ik blijf tot de 35 weken wel onder controle bij de huisarts, maar krijg een beetje tegenstrijdige berichten. Ik hoor graag wat ervaringen.

Ik wist niet dat ik de streptokokken bacterie droeg totdat de 3e 6 weken te vroeg kwam. Mij is verteld dat ik bij een volgende wel degelijk in het ziekenhuis moet bevallen en preventief antibiotica moet krijgen, de kleine zou dan ook zeker 24-48 moeten blijven.

Hier (Canada) wordt iedereen standaard getest..Vorige week de test gehad, morgen uitslag, volgens de gyn. geen probleem als het positief is, t enige wat ze doen is idd antibiotica geven in het ziekenhuis....
Verder nemen ze hier geen maatregelen...

Ik heb ook pas te horen gekregen dat ik deze bacterie bij mij draag.. Ik ben nu 38 weken zwanger en kan dus elk moment gaan bevallen.. Ik ben vanaf de verloskundige door gestuurd naar het ziekenhuis en heb te horen gekregen dat ik met een infuus aan met anti-biotica moet gaan bevallen.. Maar de bevalling wordt niet ingeleid bij mij, verder voor de bevalling veranderd er niks voor mij zeiden ze het enige was dat ik dus dat infuus aan krijg en naar het ziekenhuis moet..
Wel vind ik dat het een vaag iets is, want echt veel duidelijkheid krijg je niet vind ik.. Noch van de verloskundige, gynaecoloog of huisarts.. Wordt vrij makkelijk en laconiek over gedaan..
Ik zou een goede uitleg en een duidelijk protocol wel heel fijn vinden, want het is echt de 1 zegt dat en de ander zegt weer wat anders..
Maandag moet ik weer voor controle en zal dan ook om duidelijkheid gaan vragen.. Succes ermee en ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

bij mijn eerste zwangerschap is er ontdekt dat ik drager ben van deze bacterie. de bevalling is toen begonnen met het breken van de vliezen bij 36 1/2 week.

afgelopen zwangerschap( ben inmiddels bevallen) heb ik gevraagd of ik nog geprikt moest worden om te kijken of de bacterie actief is of niet.
omdat ze er bij toeval achter zijn gekomen doen ze hier niks mee. ik mocht gewoon thuis bevallen.
deze bevalling is wel thuis begonnen maar moest uiteindelijk toch naar het ziekenhuis omdat de ontsluiting niet doorzette.kreeg met 5 cm ontsluiting al persweeen.

we mochten diezelfde dag ook alweer naar huis.

ze hebben verder ook niks meer gedaan met de bacterie aan antibiotica oid.

alles is goed gegaan tijdens en na de bevalling met onze dochter.

het hangt dus ook erg van je vk of ziekenhuis af.

Hoi,

Wil je erg graag thuis proberen te bevallen?
Ik denk dat het voor je eigen gemoedtoestand anders misschien fijner is naar het ziekenhuis te gaan als je ontsluiting wat verder is, hoelang moet je rijden naar het ziekenhuis?
Veel succes en ik wilde met de eerste thuis bevallen en dat ging helaas niet, hij paste niet door mijn bekken, ik ben dus toch in het zh bevallen en dat vond ik niet onprettig hoor, daarna ook weer in het zh bevallen en nu ook weer!

Liefs MJ

Morgen weer controle bij huisarts en zal het nog eens goed navragen. Maar hebben eigenlijk voor onszelf al besloten dat ik terug ga naar het ziekenhuis voor de verdere controles. Ik mocht in het begin al kiezen en een thuisbevalling met de huisarts leek mij het fijnste. Het ziekenhuis is hier met een beetje geluk een half uur vandaan en als het even tegenzit (file-probleempje) ben je zo anderhalf uur verder. Door de snelle bevallingen van mijn zussen (bij dezelfde huisarts) zal het misschien wel het aanraden van de huisarts geweest zijn om het in het ziekenhuis in te laten leiden.
Het verschilt inderdaad nogal per ziekenhuis of arts heb ik gemerkt. De een vindt het nog wel meevallen maar mijn gyn en ha nemen liever geen risico's. Vind dit zelf toch wel een heel prettige gedachte. Ik ben allang bekend bij deze gyn en daarom willen we ook daar verder op controle. De antibiotica voor nu is gelukkig op en dan verder maar weer afwachten. Na de bevalling moet de kleine inderdaad 48 uur blijven hier.

Blijft vreemd dat ze niet een standaard-protocol hebben voor dit. Zijn toch best wel wat baby's die er behoorlijk ziek van worden en soms zelfs overlijden.

ik ben ook drager. Moest in het ziekenhuis bevallen met een Abinfuus. De baby heeft er niks aan overgehouden. Ik had erg vaak blaasonsteking tijdens de zwangerschap.

Terug
Bovenaan