bevallen na een totaalruptuur

Hallo,

Ongeveer 20 maanden terug ben ik bevallen van mijn zoon. Die bevalling verliep niet echt voorspoedig. Ik ben ingeleid aangezien ik twee weken overtijd was. En uiteindelijk is hij geboren met behulp van een vacuumpomp. Hierbij heb ik een totaalruptuur opgelopen, waar nu af en toe nog last van heb.
Mijn man en ik zijn nu bezig voor een tweede kindje, en ik zit nu heel erg met de vraag, hoe een tweede bevalling zal gaan. Moet dit bij voorbaat in het ziekenhuis of mag het ook thuis. En zal ik worden ingeknipt?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ben daar erg nieuwsgierig naar.

Groetjes Rianne

Jammer, dat niemad reageerd op mijn stukje. Aan de andere kant goed natuurlijk want zo'n bevalling is ook geen pretje.
Mocht iemand toch nog willen reageren, graag! Wil graag ervaringen van anderen horen. Aangezien je zulke onderwerpen niet echt met veel mensen kunt delen.
Groetjes!

Rianne

hoi
ik heb zelf een super makkelijke snelle bevalling gehad van 40 min maar mijn vriendin had ook een totaal ruptuur en bij haar tweede kindje mog ze gewoon thuis bevallen en hoefde niet persee ingeknipt te worden en dat is ook niet gebeurd ze is nu helemaal niet gescheurd of iets dus hoop dat dit je een beetje gerust steld gr

Hallo Rianne,

Ook ik kan niet uit eigen ervaring vertellen (gelukkig!) Ik had wel een hele vervelende bevalling en onze zoon is ook met de vacuümpomp gehaald, maar gelukkig kon een knip voorkomen dat ik verder inscheurde.
Maar een vriendin van mij had bij de eerste bevalling wel een totaalruptuur en zag daardoor ook best op tegen de tweede, maar daar ging het supergoed. Ze is wel in het ziekenhuis bevallen en voor de zekerheid ingeknipt, maar het ging allemaal heel erg vlot en ze was helemaal verbaasd dat haar zoontje zo snel al op de wereld was!
Hopelijk stelt het je wat gerust. Ik hoop er stiekum ook op dat de tweede (ben nu 12 weken zwanger) wat gemakkelijker komt dan de eerste, zoals het meestal gaat....

groet'n
Marleen

Hoi Marleen,

Wat fijn dat het bij je vriendin bij de tweede zo goed is gegaan. Hoop ook dat dat bij mij ook gebeurd, kon me eigenlijk ook niet voorstellen dat je twee keer achter elkaar een totaalruptuur krijgt, maar ja, ik ben daar dan toch best een beetje angstig voor.
Ik hoop ook voor jou dat je tweede bevalling een stuk soepeler gaat, want op het moment van bevallen vond ik de vacuum erger dan de ruptuur, dat kwam later pas.
Geniet van je zwangerschap, en succes met je bevalling!

Groetjes Rianne

Hoi..
Ik heb twee keer een totaal ruptuur gehad na de geboorte van mijn kids.. Maar.. ook ben ik twee keer nagenoeg ongeschonden uit de "stijd" gekomen.

Ik heb na de geboorte van mijn oudste dochter een totaal ruptuur gehad omdat mijn dochtertje geboren werd  met de vacuumpomp.. Zij  bleek een onverwachte stuit te zijn.. (  1 beentje had verdraaide knieschijf en  klapte hierdoor naar  boven en kwam  tegelijk met de schoudertjes)  
Bij mijn tweede dochter had na een vlotte bevalling echter alleen een haarscheurtje en twee hechtingen.

Bij mijn zoontje had ik wederom weer een totaal ruptuur ( zoontje zat vast met schoudertjes en er was geen ruimte meer voor een knip).

bij mijn jongste dochtertje had ik helemaal geen scheurtje, niets ondanks een bevalling binnen 40 minuten en 1 forse perswee.( was letterlijk een stortbevalling LOL)

Ik hoop dat ook jij "ongeschonden" uit de strijd zult komen de tweede keer..

wist je trouwens dat er speciale cremes bestaan die ervoor zorgen dat je het gedeelte tussen je vagina en je anus soepeler maken en hierdoor de kans op het inscheuren verminderen.. (perineumcreme heet het geloof ik.. en is wel te koop bij de etos.. )
Bij mij heeft deze creme goed geholpen de laaste keer.. had ik er maar eerder van geweten !!

Hoi Rianne,

Ik ben vijf jaar geleden bevallen (in het ziekenhuis)  van mijn eerste kind en ondanks een knip toch een totaalruptuur 'opgelopen'. Toen hadden ze me geadviseerd om volgende keer een preventieve knip te laten zetten.

Nu vijf jaar later  werd er gezegd dat als ik maar goed luisterde geen knip nodig was (andere verloskundige) en mocht het fout gaan zou er toch werden ingegrepen.
Maar tijdens de bevalling (thuis)  rekte het zo goed op dat er niet werd geknipt. Achteraf bleek ik toch ingescheurd te zijn, en jawel.... weer een totaalruptuur.

Opnieuw onder narcose gehecht, bijgekomen in de verkoeverkamer waar ik de eerste kamer ben bevallen (bevalkamers zaten vol).

Volgende dag kwam de gynaecoloog vertellen dat ik in de verre toekomst opnieuw op de operatietafel terecht kan komen. Omdat het 2x is gebeurd kan het uitzichzelf weer scheuren. Dat risico wil je niet lopen!!!!!!
Als ik dat eerder had geweten had sowieso een knip laten zetten!

Weeg alles tegenelkaar af en neem je besluit. Hierdoor wil ik geen kinderen meer. Ik wil wel, maar durf niet. Ook de borstvoeding hebben de narcose en niet goed kunnen zitten geen goed gedaan. Succes!

Terug
Bovenaan