Bevallen na keizersnede

Wie heeft er ervaring met een bevalling na keizersnede? natuurlijk ga ik het nog vragen aan de vk maar ik was al even nieuwsgierig. wanneer moet je bijv naar het ziekenhuis..zodra je weeen hebt? en wat was jullie ervaring met een natuurlijke bevalling na keizersnede?

Hi,

Ik ben 27 februari bevallen van onze tweede. Onze oudste is drie jaar geleden met de ks geboren.

Je wordt naar de gyn doorverwezen (normaal als je 35-36 weken bent) omdat er een extra risico is ivm je litteken aan je baarmoeder. Dat risico is niet groot, maar het is er wel. Vandaar dat je ook in het zkh moet bevallen.

Verder gelden daar dezelfde regels als bij een "gewone" bevalling. Als je om de 5 minuten weeën hebt een uur lang, bel je het zkh. Of als je vliezen gebroken zijn, dan moet je op controle, maar dan kunnen ze nog 48 uur laten wachten omdat ze graag willen dat alles spontaan op gang komt.

Bij een eerder ks is het het beste als je bevalling spontaan begint. Ze leiden niet graag in. Als het niet anders kan, dan is dat niet anders.

Bij mij braken mijn vliezen, maar 48 uur later had ik pas 2 cm ontsluiting. Dus toen moest ik ingeleid worden. Bij mij was de bevalling erg heftig, na het infuus kreeg ik gelijk weeën om de 2-3 minuten en na 4 uur is onze dochter uiteindelijk met de vaccuüm geboren. Dit is geen standaard! Had ook zonder eerdere ks kunnen gebeuren en het had ook een normale bevalling kunnen worden.

Heel veel succes straks!

Gr. Tamara.

Hoi tweedexmama,

Ik ben nu bijna 30 weken zwanger van de tweede (mijn zoontje is nu 18 maanden en geboren na een zware bevalling van 30 uur die na een mislukte vacuum uitliep op een keizersnede)
Ik ben al af en toe onder controle bij de gyn omdat mijn vorige bevalling om meerdere redenen niet zo lekker liep. Ik krijg ook al sinds 2 maanden iedere 4 weken een groeiecho omdat mn zoontje ruim 9 pond woog bij de geboorte. Met 36 weken ga ik helemaal over naar de gyn en als alles ok is dan word ik met 39/40 weken ingeleid of krijg ik een geplande keizersnede.

Ieder ziekenhuis heeft trouwens weer andere regels. Dus vraag het inderdaad even aan je VK. Heel veel succes!

Jen

He knutseljuf...volgens mij hebben we wel eens gekletst op het zomer 2008 forum toch?
Nog 10 weekjes en je hebt het erop zitten! Veel succes met je laatste loodjes...en ben straks benieuw naar je ervaring na een hopelijk natuurlijke bevalling :D.
Groetjes tweedexmama

Hey tweedexmama

Zou heel goed kunnen, had je toen ook dezelfde naam?? Ik zat ook op het zomer 2008 forum, maar ben er weinig meer geweest sinds het "nieuwe forum" Jij hebt ook een kindje van de zomer van 2008, van wanneer is hij/zij? Hoe ver ben je nu zwanger?
Mijn zoontje is van 20-09-2008 hij heet Jasper.Ik verwacht nu een meid :)

Begin het wel steeds spannender te vinden hoor. Aan de ene kant hoor ik op een natuurlijke (ingeleide) bevalling. Aan de andere kant hoop ik dat de gyn me om 1 of andere reden verplicht tot een keizersnede. Ben zo bang dat ik zelf moet kiezen en dat ik achteraf spijt krijg van mn keuze en dat de bevalling weer net zo word als bij de eerste. Hoewel de bevalling deze keer niet langer dan 10 uur mag duren (bij de eerste was het 30) dus het kan nooit zo erg worden. Ahja, ik moet het over een week of 8 maar zien. Dan is het punt dat er beslist moet worden door de gyn ;)

Liefs Jen

Ik heb bij de 2e opnieuw een ks gekregen, omdat ik met 42 weken nog geen ontsluiting had. Had ik wel ontsluiting gehad dan hadden ze mij kunnen inleiden, maar zonder ontsluiting was de risico te groot dat er teveel druk op het litteken zou komen.

Terug
Bovenaan