bevallen na twee keizersnedes

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!!

Hier een nieuwe (aanstaande) mama in het forum!

Voor deze zwangerschap heb ik twee keizersnedes gehad. Het lijkt mij erg bijzonder om nog eens een "gewone" bevalling mee te maken. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Groetjes Nijny

ik heb ook twee keizersnedes gehad en mag niet meer normaal bevallen.

de derde keer moet met een geplande keizersnee!

succes

gr

hoi,

de eerste was bij mij een geplande keizersnee ivm ligging en bij deze heeft het er tot 30wkn ook naar uitgezien dat uk dwars bleef liggen en t dus weer een geplande ks zou worden. Gelukkig is uk spontaan gedraaid en gaan we nu voor natuurlijke bevalling (spannend hoor). Maar gyn vertelde wel dat als dit keizersnee zou worden, ik niet meer natuurlijk zou kunnen bevallen. Dus wat voorganger als schrijft: na 2 x keizersnee mag je niet meer natuurlijk bevallen hier. Ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan. Voorspeodige zwangerschap gewenst en alvast succes met de bevalling.
Groetjesm Mira, 38+3 zwanger van nr2

Hallo,

Hier even een update over eventueel wel of niet keizersnede:

Ik heb met de gyneacoloog afgesproken dat als met 39 weken het kindje er nog niet is, het zowiezo gehaald zal worden met een keizersnede. Voor die tijd gaan we gewoon kijken hoe het loopt. Mocht ik met weeen in het ziekenhuis komen en de ontsluiting schiet op, dan bestaat er een mogelijkheid op een normale bevalling. Mochten er toch aanwijzingen zijn dat de baarmoeder zal knappen, dan zal een spoedkeizersnede uitgevoerd worden. Aanwijzingen voor het knappen van de baarmoeder kunnen zijn dat je tussen de weeen door pijn onderin de buik hebt en de harttonen van de baby zullen achteruit gaan, ivm het eventueel loslaten van de placenta.
Zowiezo zal er eerder ingegrepen worden met een keizersnede.
We wachten dus nog even af, al ga ik er zelf nu wel van uit dat het geen normale bevalling zal worden.

En tsja, wat is nu het belangrijkste....als alles maar goed is met het kindje.

Groetjes Nijny

Terug
Bovenaan