Bevallen onder algehele narcose

Beste Iedereen,

Helaas moet ik binnenkort bevallen dmv een keizersnede onder algehele narcose. Ik vind het super eng. Mijn eerste kindje was met een ruggenprik, maar dat is helaas nu niet mogelijk. Ik heb het idee alles te missen van de geboorte en ben super bang dat er iets misgaat en ik vervolgens niet bij ben. Zijn er mensen met ervaring? Hoe was de bevalling? Was het gek om wakker te worden? Hoelang moest je in het ziekenhuis blijven? Wat was je ervaring met de hechting? Was de baby erg versuft? Ik heb zoveel vragen en hoop dat er mensen zijn met ervaring, aangezien ik niemand ken die onder algehele narcose moest voor de bevalling.

Misschien dat iemand meer kan vertellen, dankjewel!

Ik heb wel ervaring met narcose, hopelijk heeft iemand anders ook ervaring met bevallen onder narcose.

Ik weet dat mensen op verschillende manieren wakker worden uit de narcose. Sommige worden gewoon rustig wakker, en zijn daarna gewoon meteen weer alert enzo.
Zelf was ik blijkbaar onrustig onder narcose, en had ik de dag daarna nog regelmatig moeite met tegen de narcose vechten.
Het schijnt dat een enkeling zelfs gewelddadig wakker wordt uit een narcose.
Je wordt wakker op een uitslaapkamer waar continu toezicht is.
Ik heb na het uit de narcose bijkomen nog wel pijn gehad in mijn keel. Vanwege de beademing, ik neem aan dat dat wel voor iedereen hetzelfde is.

En ik had geheugen verlies, de volgende dag op mijn werk kon ik mijn inloggegevens opeens niet meer herinneren.

Een narcose is niet in plaats van slapen, je hebt daarna nog gewoon je normale nachtrust nodig.

Ik ben na de bevalling wegens complicaties naar het ziekenhuis gebracht in de ambulance. Ik heb het nachtje in het ziekenhuis als heel fijn en relaxed ervaren. Als je hulp nodig hebt met het aanleggen van de baby, hoef je maar op een knopje te drukken en je krijgt hulp.

Je hebt daar zorgpersoneel standby voor jouw en je baby.
Een narcose is nooit zonder risico, maar het personeel is wel getraind de risico's te herkennen en ermee om te gaan.

Terug
Bovenaan