Bevallen op verzoek?

Hallo allemaal,

ik ben Jeanette, moeder van een dochter van 2 en nu 28 weken zwanger van een zoontje. Mijn eerste zwangerschap is met 37 weken geeindigd met een ingeleide bevalling wegens acuut HELLP syndroom. Mijn dochter was bij haar geboorte slechts 2165 gram. Dit voorjaar heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Zoals jullie je kunnen indenken is deze nieuwe zwangerschap niet echt een feestje omdat ik zo ontzettend angstig ben dat er van alles fout kan gaan.
Zijn er onder jullie zwangeren die vanwege hun eigen angsten op een vastgesteld tijdstip worden ingeleid? Dit lijkt mij erg rustgevend, maar ik weet nog niet of mijn gynaecoloog hiertoe bereid is.

Ik ben benieuwd of jullie afspraken met een gynaecoloog hebben kunnen maken.

Groeten, Jeanette

Hoi Hoi,

Ik bij mij zijn mijn beide zwangerschappen geen pretje. De eerste is uiteindelijk in KZ geworden en de ellende die ik met mijn huidige zwangerschap heb en achter de rug heb geeft mij ook niet al te veel zelfvertrouwen. Ik zal zeer blij zijn als ik dit kindje gezond en wel uit mijn buik heb en in mijn armen heb liggen. Door het verloop van de zwangerschap maar ik mij continu zorgen en is er geen genieten bij.

Morgen heb ik een gesprek met de gyn hierover dus ik laat je het wel even horen.

37 2dg

hoi hoi

Mijn zus is op afspraak bevallen, aangezien haar vorige zwangerschap met de 34 weken eindigde in een dood geboren meisje....Ze kennen de oorzaak niet waarom, wiegedood in de buik zeggen ze dan bij gebrek aan een goed antwoord. Haar zwangerschap verliep dus idd dramatisch aangezien ze ontzettend bang was dat het weer gebeurde. deze zwangerschap was dus idd gepland en ingeleid...en daar is nu mijn prachtige nichtje Nadine het resultaat van!!

kortom, het kan zeker, praat goed met je gyn over je angsten. Het is wel sterk afhankelijk van hoe je gyn is en hoe zij/hij er tegen aan kijkt. gelukkig had mijn zus een hele meelevende gyn.

wens je heel veel sterkte en alle succes en natuurlijk een wolk van een gezonde baby!!

liefs sweety ( 17w zw)

Hoi,

Ik ben vandaag op controle geweest en het blijkt om met gegronde redenen op verzoek te bevallen. Zelf mag ik niet worden ingeleidt ivm een voorgaande keizersnede...

Tanja

Hallo Allemaal,

fijn om van jullie te horen. Ik heb aankomende vrijdag mijn gesprek met de gynaecoloog. Ik vind zelf dat ik door mijn ervaringen in de vorige zwangerschappen en een verleden met depressies genoeg reden heb om met 37 weken ingeleid te worden. Huisarts en psycholoog vinden dat ook. Dus ik denk dat ik wel sterk sta. Nu nog afwachten wat de gyn zegt!
Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes, Jeanette

Hoi Charlottes mama,

Ik wacht het deze keer helemaal af... Buiten het feit dat ik een rare zwangerschap heb gehad en het nu al behoorlijk zat ben wil ik graag op een natuurlijke wijze bevallen. Herstel van een KZ is veel zwaarder en nu loopt er al een peutertje rond die zijn mama nodig heeft. Ik wil dus weer zo snel mogelijk boven jan zijn...Wel spannend hoor ik weet totaal niet wat er gaat komen omdat de vorige bevalling een geplande kz was.

Tims mama
37,3 dng

Terug
Bovenaan