Bevallen, thuis of in het ziekenhuis?

Dag allemaal,

We hebben nog even, maar ik vroeg me af of jullie al weten waar je wilt bevallen, thuis of in het ziekenhuis en waarom? Als je tenminste de keuze hebt, want dat is natuurlijk niet altijd het geval.
Eerst was ik er van overtuigd dat ik, als ik  een keuze zou hebben,  in het ziekenhuis wilde bevallen, maar nu twijfel ik. Thuis bevallen lijkt me ook wel wat hebben. Het grootste deel van de bevalling breng je toch thuis door, dus waarom het daar niet afmaken, als het kan en het gaat allemaal goed?
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken!

Groetjes Katja
22 weken + 4 dagen zwanger van de eerste

Hoi Katja,

Ik wil graag thuis bevallen (als het mogelijk is natuurlijk...).
Ik heb het helemaal niet met ziekenhuizen en het lijkt me vreselijk om met weeen nog de auto in te moeten stappen om naar het ziekenhuis te gaan.
Ik vind het wel erg persoonlijk natuurlijk, de een vind dit prettig en de ander dat...
Het lijkt me heerlijk in mijn eigen huisje te zijn, in mijn eigen omgeving en daarna ook gewoon lekker te kunnen rusten thuis!

Succes met je keuze!

Groetjes Sabina
precies 23 weken zwanger van de eerste

Hallo,
Voor mij is het de tweede en ik weet van de eerste dat je het toch niet precies weet. Ik wilde graag thuis bevallen en ben ook thuis begonnen, maar toen mijn vliezen braken had mijn dochter in het vruchtwater gepoept en hup binnen 5 minuten was ik onderweg naar het ziekenhuis. Ik heb het uiteindelijk helemaal niet als vervelend ervaren. In het ziekenhuis hebben ze me goed opgevangen en ik mocht eigenlijk meteen na de bevalling weer naar thuis. Deze keer ga ik weer proberen thuis te bevallen. Ik dacht ook dat ik het verschrikkelijk zou vinden om met weeen naar het ziekenhuis te gaan, maar ik kon eigenlijk helemaal niks denken en ik deed alles gewoon zoals het nodig was. Ik had helemaal geen tijd om erover na te denken !! Overigens heb ik ergens eens gelezen dat 60% van de eerste bevallingen uiteindelijk in het ziekenhuis plaatsvinden.

Succes met je keus,
Birgit

Mijn 1e moest in ziekenhuis op indicatie, maar ik wilde toen sowieso niet thuis bevallen, vond het allemaal al eng genoeg...
Maar was een erg soepele en snelle bevalling van een 9 ponder, heb nu aardig wat zelfvertrouwen. Een 2e gaat meestal makkelijker, dus er is een goede kans dat ik nu gewoon thuis zou kunnen bevallen. Dus dat wil ik gaan proberen. Ik vond namelijk het vervoer naar ziekenhuis (en daarna ook weer naar huis) echt vreselijk, dus als ik dat kan voorkomen...

We zullen zien wat het lot voor me in petto heeft...

groetjes, Karin
22 + 3 wkn

Thuis. Vooral het vervoer zie ik tegenop. En het lijkt me heerlijk om gewoon thuiste zijn als ik mijn kleintje voor het eerst in mijn handen mag houden

Mama t
22+6 weken

wij twijfelen ook nog.
dus kom maar op met de argumenten waarom thuis of in het ziekenhuis!
wie weet helpt het ons beslissen!

groetjes Carina
(dien ongelooflijk moet plassen! whaaaaa)

Onze eerste is in het ziekenhuis bevallen omdat tijdens mijn weeën de bloeddruk
van mij te hoog werd. Toen we daar aankwamen was het spitsuur met bevalingen
dus pas vier uur later zag ik een gyneceloog. Al die tijd had ik liever in mijn eigen
omgeving de weeén   opgevangen. Maar ja, uit eindelijk een gezonde dochter gekregen.
Maar nu ga ik toch weer voor een thuis bevalling. Hoop dat het lukt maar heb ook in
mijn achterhoofd dat het als het moet het ziekenhuis dicht bij is. groetjes Miranda

hoi,ik ben nu 22 week zwanger van de tweede bij mijn eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen,omdat hij twee maand tevroeg was.ik had heel graag thuis willen bevallen gewoon dat je dan in je eigen omgeving bent.helaas moet ik nu in het ziekenhuis bevallen(het was hier wel heel goed geregeld)ik kan alleen maar tegen je zeggen krijg je de kans om het thuis te doen neem die met beide handen aan ,want het lijkt zo normaal,maar het is echt uniek en iets van jezelf sucses met je keuze.groetjes patries

Terug
Bovenaan