Bevallen thuis of ziekenhuis (met zoontje van 1)

Hoi allemaal,

Ik ga rond eind maart bevallen van onze tweede zoon. Mijn eerste bevalling ging er soepel en koos ik voor het ziekenhuis. Gewoon fijn idee. Maar nu met Corona weet ik het niet. Mijn zoontje en familie mag natuurlijk niet het ziekenhuis is(voor nu dan) alleen kan ik het idee nog niet aan om hem niet bij mij te kunnen hebben.

Ik heb nu steeds meer de voorkeur voor thuis bevallen, het lijkt mij ook een heerlijk rustgevend idee. En als ik op het laatste moment toch ziekenhuis wil zal ik het zeker doen maar voor nu vind ik het gewoon spannend met mijn zoontje van 1. Ik zie mijn ouders/schoonouders niet echt oppassen en om te bevallen onder de opvang uren tijd lijkt mij knap?

Iemand tips?

Hoi BTA,
klinkt enigszins bekent ik moet in begin maart bevallen van ons 2de kindje en ben ook volop aan het bedenken waar we ons zoontje gaan laten als de bevalling begint. We hebben een grote familie waar we opzich wel wat opties hebben. Misschien fijne buren, lieve vrienden?

ik heb de vorige keer een thuisbevalling gehad wat me super is bevallen, en wil dit nu weer graag doen als het allemaal mogelijk is. Hopelijk gebeurt het allemaal in de nacht of idd als hij bij de opvang is, misschien kun je daar nog iets extra’s mee regelen.
hopelijk kom je er uit.
liefs 

Ik ben in mei dit jaar thuis bevallen van mijn zoontje, terwijl mijn 1-jarige dochter haar middagslaapje deed. Bij mijn eerste ben ik ook thuis bevallen, dat duurde lang maar was in principe een prima bevalling (in bad). Bij mijn zoon ging het erg snel, van de eerste wee tot de daadwerkelijke geboorte duurde het 2,5 uur (ook in bad). Gelukkig hadden we geregeld dat mijn moeder bij ons in huis was (o.a. vanwege corona maatregelen maar ook vanwege reistijd). Als er verder geen contra indicaties zijn dan zou ik het je zeker aanraden, maar dan wel ik je ook aanraden om minstens een plan A,B en C te hebben voor opvang! Wij hadden mijn moeder dus in huis, maar omdat mijn dochter aan het slapen was heeft mijn moeder me ondersteund tijdens de bevalling en dat was toch wel erg prettig. Achteraf liep het dus helemaal goed maar als mijn dochter wakker was hadden we een paar handen gemist (mijn man was het bad aan het opzetten en vullen).

Succes met de zwangerschap en fijne feestdagen!

Hier precies dezelfde situatie...
Eerste bevalling ging erg snel dus ik wil lekker thuis bevallen!
Ik heb mn zus en ouders in de buurt wonen die ik altijd kan bellen als het begint.. Maar als de bevalling snachts begint laat ik mijn zoontje lekker liggen

Mijn ouders hebben opgepast, maar wilde dan ook graag in het ziekenhuis bevallen. De buren waren backup voor het geval we midden in de nacht met spoed weg zouden moeten. 

Ik heb geen ervaring met bevallen terwijl er nog een kindje in huis is, maar wel met thuis bevallen. Dat wilde ik heel graag en het voelde ook goed en gaf mij net wat meer rust. Voel me thuis toch het meest op m'n gemak.
Vroeger was het natuurlijk nog 'normaler' maar mijn moeder is 4x (van de 5 kids) thuis bevallen. Toen ik geboren werd (ik ben nr 5) waren de andere 4 thuis (s avonds laat, maar het was natuurlijk wel al eerder begonnen). Blijkbaar regelt het zich ook allemaal wel dan.

Als je in het ziekenhuis bevalt, moet je ook oppas regelen voor je zoontje, wat dat betreft is de situatie niet anders.Wat hiervoor al gezegd is, maak een plan a, b, c… en dan wordt het waarschijnlijk d want een bevalling laat zich niet plannen..
Thuis bevallen kan ik je echt aanraden. Zo fijn om niet weg te hoeven, onder je eigen douche te stappen na de bevalling.. en in deze tijd.. je zoontje meteen aan zijn broertje voor te kunnen stellen!

Terug
Bovenaan