Bevallen van Senna...

Lieve allemaal,precies 3 weken te vroeg is ons dochtertje Senna Liz geboren! Ik had het nog niet verwacht en was dan ook ontzettend verrast toen ik 9 januari 's nachts om 02.00 letterlijk en figuurlijk nattigheid tussen mijn benen voelde. Van de spanning kon ik niet meer slapen en heb ik om 07.00 mijn vriend wakker gemaakt en de verloskundige gebeld. Ook zij dacht dat het vruchtwater was en omdat ik de 9de nog 36 weken en 6 dagen was moest ik naar het ziekenhuis. Daar rond 9.00 aangekomen werd ik weer naar huis gestuurd omdat zij er van overtuigd waren dat het geen vruchtwater was. De rugpijn waar ik last van had zouden voorweeen zijn en dat kon dus nog wel 5 dagen aanhouden! Dus, weer terug naar huis. Met het uur kreeg ik meer last van mijn rug en menstruatie buikpijn.. Ik dacht nog 'als ik dit 5 dagen vol moet houden wordt het een zwaar weekje...'
In de avond was het bijna niet meer te houden, ik kon geen houding meer vinden die prettig was en mijn vriend kon het niet meer aanzien. Dus toch de vk weer gebeld. Zij was er nog steeds van overtuigd dat het vruchtwater was en dus maar weer naar het ziekenhuis. Die verrekte voorweeen kwamen inmiddels ook al om de 5 min. In het ziekenhuis aangekomen wilden ze ons weer naar huis sturen maar keken ze voor de zekerheid toch eventjes of ik al ontsluiting had. En ja hoor, 5 cm! Niks voorweeen dus! In het ziekenhuis nog eventjes lekker in bad geweest en daarna zou de gynaecoloog komen. Omdat ik nog geen 37 weken was zou ik haar bij de bevalling krijgen. Máár... toen was het ineens 00.00 en was ik wél 37 weken. Dus zij de gyn dat ik nu wel met de verloskundige mocht bevallen en dat ze er over een half uurtje zou zijn.. Balen! Ja hoor daar was ze dan. Alleen bleek toen dat ons dametje in het vruchtwater gepoept had waardoor ik weer niet met de verloskundige mocht bevallen... Wat een gedoe, inmiddels 02.00 had ik ook al 7 cm ontsluiting en kwamen de weeen vrij snel en heftig. Om 05.16 is Senna uiteindelijk geboren! En nu zijn we de trotse papa en mama van Senna Liz! Ze mocht gelijk mee naar huis ook al woog ze maar 2645 gram. Eenmaal thuis die maandag dronk ze niet. Niet uit de borst en niet uit de fles.. Dit was geen probleem volgens de huisarts, verloskundige en kraamhulp. Maar dinsdag dronk ons meisje nog steeds niet. Het zat me niet lekker! 's Avonds naar de spoedeisende hulp en daar kwam de kinderarts al snel met een antwoord. Iedereen had over het hoofd gezien dat Senna Schisis heeft. Een open gehemelte. Gelukkig geen hazenlip en loopt het ook niet door tot voor in haar mondje maar daardoor kon ze dus niet drinken en was ze ook erg afgevallen. Conclusie; ze moest een aantal dagen in het ziekenhuis blijven.. En staat nu dus tot haar 18de onder behandeling van het Schisis team in Maastricht en krijgt met 9 maanden haar eerste operatie... Heel vervelend allemaal. 16 Feb hebben we de eerste afspraak in Maastricht en krijgen we eindelijk meer info. Spannend allemaal!
Heeft er iemand van jullie toevallig ervaring mee?
Lieve groetjes, Moon

Jeetje Moon,

heftig verhaal, maar van harte gefeliciteerd met Senna. Ik kan je niet helaas niets vertellen over schisis.

Sterkte meis, kan me voorstellen dat je ff geschrokken bent van alles

Heftig hoor!!!! Maar ondanks dat, van harte met jullie kleine meis!

Ik kan je ook helaas niets meer vertellen over Schisis. (wist niet eens wat het was, moet je nagaan...)

Veel succes de 16e in het ziekenhuis.

Hoi
Ik las je berichtje en moet even reageren, want wij hebben precies hetzelfde meegemaakt.!!
Onze oudste zoon, inmiddels 15 jaar, werd ook geboren met een open gehemelte. Hij is in het ziekenhuis geboren en alles leek goed. De andere dag mochten we naar huis, waar de borstvoeding maar niet wou lukken. De verloskundige heeft gewacht tot de 4e dag en toen toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Daar begon onze roy te schreeuwen en toen zagen ze het.
Hij moest toen met een haberman speen leren drinken en als dat goed wou mocht hij naar huis. Vanaf toen zijn we bij het schisis team in groningen aangemeld en daar was hij tot vorig jaar onder behandeling.
Hij is geopereerd toen hij 10 maanden oud was. Een verdrietige tijd daar in het ziekenhuis, maar het komt allemaal goed hoor!!!
Alles is verder goed gekomen hoor, maar je hebt een lange weg te gaan..
Heel veel Liefs,

Terug
Bovenaan