Bevallen

<p>Hoi allemaal.</p><p>Ik ben nu op de helft van ons 2e kindje en af en toe krijg ik het spaans benauwd als ik over de bevalling nadenk.</p><p>De eerste duurde vanaf de eerste wee tot dat onze kleine man op mijn buik lag 2,5 uur!!! Voor de weeën begonnen was er dus ook echt niets. Geen krampje steekje pijntje niets...</p><p>Ik moet ivm medische reden in het ziekenhuis bevallen.. pff help mensen hoe ga ik dit doen. Dat wordt veel, heel veel, puffen ben ik bang. En het is 20 minuten naar het ziekenhuis...</p><p>Iemand een geruststellende ervaring?</p><p> </p><p>Groetjes!</p>

Heeyy,
Ik zou bij de eerste wee meteen naar het ziekenhuis vertrekken als je je er zo’n zorgen over maakt. Wat vind je gyneacoloog hier van?
Kan me voorstellen dat als het zo snel gaat, je niet onderweg in de auto wil bevallen.
Onze eerste was er ook in 3.5 uur.. dus ik weet hoe het is.
Groetjes Siska.

Inderdaad direct vertrekken bij de eerste wee... En als je het niet vertrouwt en de rit niet aandurft; 112 bellen. Dan bepalen zij of je nog kunt worden vervoerd, of dat ze jou helpen thuis te bevallen en daarna alsnog naar het ziekenhuis vervoeren. 
Ik snap helemaal dat je je zorgen maakt. Maar bedenk je ook dat geen enkele bevalling hetzelfde is. Het kan dit keer dus best heel anders lopen. Konden we maar in de toekomst kijken he... 

Hi,
is het misschien een optie om de verloskundige die na de bevalling in je kraamtijd komt te contacteren met het verzoek om te komen stel alles gaat erg snel?
Just in case...De verloskundige is meestal laag dremplig te bereiken en staat snel op de stoep...
hartelijke groeten,
Annick Marschand-Akker
zelfs homeopathisch verloskundige en moeder van 2 jongens

De 2e keer hoeft niet perse sneller te gaan, de mijne duurde 2x zo lang. Maar ik zou het risico niet nemen en inderdaad gelijk naar het ziekenhuis gaan als het begint

Hoi Annick,
Ik heb inmiddels gelukkig een verloskundige paraat staan dus dat is fijn!
De gynaecoloog zegt ook: bij ieder krampje gelijk komen. Hoop dat het deze keer wel wat "pijnlijker/duidelijker" is zeg maar. Bij de eerste had ik echt geen last van de weeën pas toen de persweeën kwamen.
Groetjes

Terug
Bovenaan