Bevallen

Even iets wat je mee moet nemen als je bijna moet bevallen (en voor iedereen die het wil weten natuurlijk).
Ik ben zelf zwanger van de eerste en ben bijna op de helft dus veel ervaring heb ik niet, en ik ga dus met al mijn ervaringen, vragen en dingetjes naar mijn zus. (zij hebben 4 kinderen, dus genoeg wijsheid lijkt me) Nou zaten we laatst over het bevallen enzo te praten en toen zei ze tegen mij: ik weet niet of iemand je dit al verteld heeft, maar toen ik (mijn zus dus) van de eerste moest bevallen wist ze dit niet.
Het zit namelijk zo: als je aan het bevallen bent en je bent bezig met persen enzo dan is het net of je kindje er via je anus uitkomt!!
Mijn zus wist dit niet en toen ze eenmaal bezig was had ze zoiets van: oh, gaat dit wel goed, het voelt helemaal niet alsof ie er uit mijn vagina uit gaat komen. Ze had het dus wel prettig gevonden als ze dat had geweten, dus bij deze dankzij mijn zus, vertel ik het jullie even.
Het is ook niet iets om bang voor te zijn zei ze, maar als je het weet kun je er rekening mee houden.
En ze zei ook dat je je er niet voor hoeft te schamen als je ontlasting laat lopen tijdens de bevalling, dat is alleen maar voor huisarts of vk. het teken dat je goed aan het persen bent!
Hoop dat jullie er wat aan hebben.
 
Hoi Esther,

Ik ben 3 weken geleden bevallen van mijn eerste. Het voelde bij mij niet alsof ie door mij anus kwam, maar je voelt er wel druk. Inderdaad, als je goed perst komt er vanalles mee. Bij mij was het ontlasting, urine van beneden en braaksel van boven en dat allemaal tegelijkertijd. Dat lijkt heel erg en genant als je het zo vertelt, maar geloof me, dat is echt van ondergeschikt belang als je daar ligt. Een bevalling is zoiets intens en dat persen kost zoveel kracht, dat het jouw (en degenen die er bij staan) geen ballen interesseert wat er verder komt, dat kind moet er uit en dat is wat telt. Dus maak je geen zorgen, het maakt echt niet uit.

Heel veel groetjes een fijne zwangerschap en goede bevalling straks.

Jane mama van Max
 
Ja dit klopt!!
Toen ik van mijn eerste kindje moest bevallen dacht ik ook echt dat ik moest poepen,ik heb ook heel netjes tegen de vk gezegt dat er een drolletje aankwam hahaha.De vk moest wel grinniken en zei toen dat dit het hoofdje was.
Ook komt er vaak ontlasting mee,wat natuurlijk ook niet zo gek is als je moet persen.
 
Hoi Esther,

iedere bevalling is anders hoor, het wil echt niet zo zeggen dat dit zo voor jou ook zo voelt. Ik ben nu zwanger van de tweede en herken het verhaal van hierboven helemaal niet....
 
ik verwacht nu de 4e en alle keren voelde anders. alle keren gingen wel heel snel. de 2e had bij de 2e keer persen een half hoofdje eruit. dat geloofde ik niet. lieten ze een spiegeltje zien en ja hoor, precies tot op de oogjes eruit. dat vond ik zielig en perste toen zonder wee en zag het er zo uitkommen.
 
Terug
Bovenaan