bevallen???

A

Anoniem

Guest
hallo zwangere meiden!!!
ik heb een vraagje aan jullie en hoop dat jullie me advies kunnen geven...
ben nu 13 weken zwanger van ons 4e kindje en heb 2 meiden van 10 en 7 jaar en een zoon van bijna 5 jaar tegen de tijd dat ik ben uitgeteld.
ik zou heel graag mijn kinderen bij de bevalling willen maar is dat wel goed voor hun?
worden daarz e niet bang van of kunnen ze dat geestelijk wel aan?
heeft iemand dr ervaring mee?
hoop op advies
groetjes bianca
13 weken zwanger 4e kindje

Hoi Bianca!
Ik denk dat je je moet afvragen of zij dat zelf ook willen. Ik kan me voorstellen dat je dochters het wel heel leuk zouden vinden vooral die van 10 (ik vergelijk ze even met 2 nichtjes van mij die dezelfde leeftijd hebben) maar je zoontje van 5...??? Ten eerste is hij nog erg jong en ten tweede is het een jochie...
Hoe reageren je kinderen bijvoorbeeld als ze jou pijn zien lijden of de bevalling blijkt compicaties met zich mee te brengen. De 2 meiden zou je het misschien uit kunnen leggen maar  zou je willen dat ze zich (onnodig) zorgen maken?  
Mijn zoontje is net 3, ik wil hem niet alleen "niet" bij de bevalling hebben, ik wil hem ook niet thuis hebben (indien ik thuis mag bevallen). Mijn eerste bevalling was verre van makkelijk en ik heb dan ook aardig van me af gebruld. Ik wil absoluut niet dat hij mij pijn hoort lijden en op die manier de komst van zijn zusje associeert met iets dat mama veel pijn gedaan heeft.  Hij is nu al zo bezorgd om me...
Succes met je beslissing!

Liefs Nicole
35w5

Hoi,

Ik persoonlijk zou het niet doen, inderdaad ook om de reden dat ik het niet nodig vind dat ze mij pijn zien lijden. En een bevalling doet nu eenmaal pijn.
Onze oudste dochter van 6 maakt zich inderdaad ook nu al best veel zorgen om mij.
Ik heb veel last van mijn bekken. En als dat pijn doet, zegt ze meteen: Komt dat door de baby?
Ik wil inderdaad ook niet dat ze de baby straks associeren met pijn.

Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.

Liefs Annemarie

Persoonlijk vind ik dat kinderen niet bij  bevallingen horen te zijn. Dat zijn zaken voor volwassenen, geen zaken voor kinderen. Ze moeten sommige dingen niet op deze leeftijd al ervaren.    Wat nu, als blijkt dat je  zo veel pijn ervaart, je gaat schreeuwen enz, ze zien  bloed, lijkt me nu niet echt  fijn voor  je kinderen. Ook niet voor een kind van 10. Een kind van 10 is ook nog echt kind, hoewel tegenwoordig de kinderen al gauw volwassen  worden 'gemaakt' op deze leeftijd,  zonde.

hoi,
ik zou t ook niet doen.
ik zag van de week ook de bevalling op tv en daar zaten de 2 kids erbij die t overigens superspannend vonden maar je zag dat de moeder zich inhield en niet ontspannen was ondanks alle mooie voornemens. waardoor t ook niet opschoot de bevalling, dus van beide kanten zou ik t niet doen.
stel dat t erg wordt of je hebt veel bloedverlies dat wil je je ukken niet laten zien en ze dan later wegsturen lijkt me nog veel erger!
en als je zelf veel pijn hebt en je houdt je in vordert t ook niet.
ik zou wel ze direct laten komen als hun broertje of zusje er is zodat jullei een paar uurtjes van elkaar kunnen genieten in alle rust

gr brenda

Hoi,

Ik zou er nooit aan beginnen.   Net als al gezegd is,   waarom moeten kinderen op zo'n jonge leeftijd al zulke dingen zien en weten??   Ze worden al vroeg genoeg met alles geconfronteerd. Ik zou zeggen als je lekker gewassen bent en de kleine is schoon, dan lekker de kinderen er bij halen.   Ze hoeven niet al dat bloed en de rotzooi te zien.   Mijn dochter van bijna 4 is heel bijdehand en ze hoeft dus echt niet te weten hoe een kindje word geboren.   Ze vraagd regelmatig of ie in mijn buik zit, maar dan vraagd ze ook in welk ziekenhuis de baby ligt. Dat vertel ik dat ie nu in mijn buik zit,   en als die groot genoeg gegroeit is dat ga ik na de babydokter en dan haalt de baby er uit. En ze denkt dat ie uit m'n navel komt... Nou en... lekker laten denken.   Over pijn begin ik al helemaal niet want dat vind ze heeeel zielig voor mij.   Maar ja, jij moet je keuze maken. Succes er mee.

Groetjes gerdientje

hallo meiden
bedankt voor jullie reactie...
t valt me op dat jullie allemaal de zelfde mening hebben en dat scheelt voor mij een hoop
zo weet ik dat de meeste vrouwen het niet zouden doen en ik denk dat jullie gelijk hebben...
mijn dochter van bijna 10 is zowiezo al heele rg met me bezig vooral nu ik zwanger ben en denk datz e zich veel te veel zorgen zou maken als ze me daar zo ziet liggen op bed (ik beval als t kan thuis met die anderen ook gedaan) en dat is niet de bedoeling
ze mag geen verkeerd beeld krijgen over een kind ter wereld brengen door de pijn die ze mij dan ziet lijden dus we hebben besloten om het niet te doen.
ze blijven wel thuis als ze in bed liggen mooi meegenomen zijn ze wakker dan blijft er iemand bij ze en worden ze geroepen om te kijken als alles achter de rug is en ik en de kleine lkkr gewassen zijn....
alsnog bedankt voor jullie reacties.
groetjes bianca
13 weken 1 dag

Terug
Bovenaan