bevallen

A

Anoniem

Guest
hee dames

zo ff een nieuwe topic ben benieuwd of jullie al aan bevallen denken
en gaan jullie thuis of ziekenhuis bevallen?

ik denk wel al aan mn bevalling droom zelfs erover en volgens mn droom is hetelke keer weer  een makkelijke bevalling haha hoop datzo gaat
ook denk ik veel aan hoe onze kleine meid er uit zal zien ben zooo benieuwd
ook ben ik aan het twijfelen over thuis of ziekenhuis bevalling.
mn mannetje wilt dat ik gewoon in het ziekenhuis beval hij is bang dat de vloerbedekking vies word haha en hij zegt dalijk gaat er iets fout,tis namelijk zo dat als ik wel met spoed na ziekenhuis moet ik eerst 2verdiepingen na beneden moet en een lange galerij
en aangezien hier de lift regelmatig kapot is ben ik bang dat dit net dalijk het geval is
dus ja zit nog te twijfelen

hoor graag jullie verhaal

groetjes patricia

Hey,

Hier nog één die toch wel regelmatig bezig is met de bevalling.
Sinds vrijdag ben ik met verlof en nu lijkt het helemaal zo dichtbij te komen.
Ik  moet in het ziekenhuis bevallen, maar vind het behoorlijk spannend.
Wat jouw situatie betreft, ik begrijp je vriend/man wel, maar je moet er eigenlijk niet vanuit gaan dat er iets fout gaat.
Voel je jezelf het prettigst bij een thuis of zkh bevalling, denk dat dat het belangrijkste is.
Er is ook thuis een verloskundige bij die verstand van zaken heeft dus zou m'n gevoel volgen als ik jou was.
Succes !

Groetjes,
Cora

Hoi,

Ik ben net zover zwanger als jij (1 dagje langer) en dit wordt mijn tweede bevalling.
Mijn eerste keer wilde ik graag thuis bevallen, na uren proberen lukte dit niet (bleef steken op 9 cm) en toen moest ik inderdaad zelf de trap af en de auto in. Dat vond ik toen niet leuk, maar geloof me, de laatste fase van een bevalling is nou eenmaal nooit leuk en dan kan het je echt niks meer schelen dat je nog naar het ziekenhuis moet.
Het is een feit dat thuis of het ziekenhuis net zo veilig is, een verloskundige heeft alles bij de hand van wat er in een ziekenhuis ook bij de hand is.
Op het moment dat je naar het ziekenhuis moet belt de verloskundige het ziekenhuis dat je eraan komt en dan is daar ook een gynaecoloog (mocht dit nodig zijn). Deze moet altijd opgeroepen worden, ook als je al in het ziekenhuis bent.
Ik wil deze bevalling heel graag weer thuis doen, ga het weer gewoon proberen. Thuis ben je toch in je eigen omgeving, op het eind maakt die omgeving echt niet meer uit, maar de weg er naar toe leg ik toch graag thuis af. Maar, het allerbelangrijkste, doe waar je jezelf goed bij voelt, of dat nu het ziekenhuis is of thuis, het is altijd goed als jij je er goed bij voelt.
Heel veel succes met je keuze!

Groetjes, Noortje

Hallo,

Ik ben vandaag 32 wkn zwanger. Wij hebben niet de keuze tussen thuis of ziekenhuis. Maar als we die wel hadden ging onze voorkeur toch uit naar het ziekenhuis.
Gewoon omdat we ons daar prettig bij voelden bij de eerste bevalling.
Mijn zus heeft 3 kindjes en bij de 2é wilde ze ook thuisbevalling. Mijn schoonbroer had de ervaring dat hij niet gelijk zo kon genieten van zijn dochter en dat de band minder sterk was als bij kindje één. Dit omdat hij alle voorbereidingen moest doen van de HA. De kraamverzorgster kwam op de valreep binnen, zo snel ging haar bevalling.
Mijn zus had het gevoel dat ze niet de steun van haar man had, die ze nodig had. Daar hij steeds aan het rennen en vliegen was om de HA te assisteren.

Liefs, Larissa

Terug
Bovenaan