bevallen

Hallo Allemaal,

Ik ga pas eind mei bevallen (als het goed is) maar zie er nu al tegenop. Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje. met mijn eerst heb ik vanaf 5 weken voor de bevalling in het ziekenhuis doorgebracht ivm complicaties en moest dus volledige bedrust houden. Ik ben dan ook 3 weken voor de uitgerekende datum ingeleid. Ik ben best wel angstig voor de tweede bevalling, vooral als deze 'spontaan'zal gebeuren, omdat ik dan niet weet wat me te wachten staat (breken van vliezen, verlies van vruchtwater wat langs je benen loopt, enz)
Is het mogelijk om op verzoek 'ingeleid'te worden?

Heeft iemand soortgelijke angsten/ervaringen?

kan je angst wel begrijpen, zelf was mijn eerste bevalling ook niet bepaald een eitje!!
Lang bezig geweest met nietvorderende ontsluiting, deels nog opgewekt, maar dat mocht niet baten en uiteindelijk een keizersnee gehad.
Nu loop ik alweer met veel bekkenpijn (22wk) en een hoge bloeddruk. Vraag me inderdaad wel eens af hoe het zal verlopen begin juni...
Aan de andere kant stelt het me weer gerust dat dit de tweede keer is dat je alles meemaakt, tenslotte kennen de artsen ook je verleden en zullen denken minder lang afwachten en dus eerder zonodig ingrijpen.

Dit probeer ik mezelf maar voor te houden en vooral ook als ik zie wat voor kanjer er nu op de bank naar Pipi zit te kijken, hij is het dubbel en dwars waard geweest. Het neemt bij mij een hoop onrust weg, ik wil er gewoon op vertrouwen dat het goed komt en dat ze me niet meer zolang zullen laten ploeteren.

Groetjes Mosy

Weet je, als je ingeleid wordt vergroot je de kans op complicaties enorm. Soms moet je ingeleid owrden omdat je complicaties hebt, maar als alles goed gaat kun je het beste gewoon afwachten. Dan heb je de meeste kans op een vlotte normale bevalling. Bespreek wat je kunt verwachten met je verloskundige, die is er voor.
Sterkte.

Dank je wel voor jullie reactie.

Ik heb nooit geweten dat je de kans op complicaties vergroot als je wordt ingeleidt. (is mij toendertijd ook niet verteld). Zal het aan mijn gyn vragen als ik weer voor controle moet (03 febr.a.s.), ben nu medisch.

Mosy heel veel sterkte en ik hoop dat je neit al te veel pijnen zult hebben.

groetjes Sun

Ik ben zelf ook ingeleid maar als ik het voor het kiezen had zou ik voor een volgende keer voor een "normale" bevalling kiezen. Dan is er een wat natuurlijk verloop van de weeën. Door het inleiden ging het bij mij juist allemaal heel snel, lijkt me wat onnatuurlijk en er is inderdaad meer kans op complicaties.

Beste anoniem,

Ik ben 1 mei uitgerekend van ons tweede kindje en zi ook erg op tegen de bevalling!
Ik wilde toen eerst thuis bevallen, maar had zo'n pijn, dat ik naar het ziekenhuis wilde.
Daar bleek ik koorts te hebben en onze dochter later ook. Ze was ook nog eens 4,5 kilo zwaar, en ik heb een fluxus gehad (veel bloedverlies).

Al met al zie ik er dus erg tegenop. Ik wil me nu zo goed mogelijk voorbereiden (zo goed als dat kan). Ik heb het boek van Beatrijs Smulders gekocht: veilig bevallen. Telkens als ik daar in lees moet ik bijna huilen! Alles komt weer boven!
Zo zie ik bijvoorbeeld erg op tegen het branderige gevoel als het hoofdje staat. Dat deed zo'n pijn en dan moet je er nog tegenaan persen ook! Verschrikkelijk!
Bovendien ben ik bang dat dit kind nog groter is dan 9 pond!

Ik heb gekozen in een ander ziekenhuis te gaan bevallen. Heb ook op de verpleegafdeling wat nare ervaringen gehad.

Veel sterkte!

Anouk

Terug
Bovenaan