bevallen ??

Hallo meiden,

Ik heb even een vraag.
Wie heeft het al een keertje meegemaakt?
Onze oudste is geboren met een keizersnee en deze ligt tot nu toe goed en zal het een gewone bevalling worden.
Ik kijk hier echt naar uit maar nu is de vraag hebben jullie tijdens ervoor of na last gehad van het litteken?

Ik ben benieuwd naar de verhalen?

Groetjes chantal

Hoi,
Fijn dat je tweede kindje goed ligt.
Al is dat geen garantie natuurlijk op een normale bevalling..
Ik spreek niet uit ervaring, maar mijn zus had ook bij de eerste een keizersnede, en de tweede zou ook via de natuurlijke weg komen..Maar helaas..tijdens de bevalling erg veel buikklachten, en het litteken stond op scheuren..fijn verhaal dus.
Ze kreeg dus gewoon weer een ks.Mag nu helemaal niet meer zwanger worden ivm mogelijk scheuren van het litteken in een vroeger stadium. Haar lichaam kan het dus niet aan zeg maar.
Hoop voor jou op een mooie en goede  afloop, en een gezond kindje.zonder al te veel gedoe..
Groet R, Zwanger van de 3e, nu 37 weken en 2 dagen..

Begrijp ik nou goed dat je wil weten hoe we onze   bevalling ervaren hebben?

De mijne was ingeleid, dus ik had last van weeenstormen en ben in paniek geraakt door de heftigheid. Ik heb een spuitje gehad waarna ik weer kalmeerde. Al met al heeft het 9 uur geduurd vanaf het moment dat het water brak en toen pas begonnen ook de weeen. Zoals ik al eerder zei, ik vond de pijn ronduit afgrijselijk maar het werd beter toen ik mocht persen toen deed het al een stuk minder pijn. Ik heb helaas wel 75 minuten geperst en toen kreeg ik hem er nog niet uit. Ik had geen persdrang dus moest het helemaal uit mezelf halen en was uitgeput. De VK heeft toen geknipt en de gyn heeft hem eruit geduwd via mijn buik. Dat was een heel geweldadig moment want dat gaat er niet zachtaardig aantoe maar hij kwam er wel gelijk uit dus het was niet zo erg. Ik ben gehecht, maar die hechtingen zijn een dag of 2 later opengesprongen en dat was enorm pijnlijk. Ik heb er een maand mee gesukkeld. Ik heb 2 weken kraamhulp gehad omdat ik amper kon lopen, daarna ging het lopen wat beter.

Ik verheug me dus totaal niet op de bevalling, wel op het eind, dat daar dan het kindje komt, maar vooral die ontsluitingsweeen kunnen mij echt gestolen worden. spuit mij maar plat ofzo en maak me wakker als het tijd is om te persen, haha. Zo werkt het natuurlijk niet, maar ik zal blij zijn als het   voorbij is, ik vind het toch wel een beetje eng.

nu zie ik het, je vroeg of mensen die eerder een keizersnede hadden of die last hadden van hun litteken bij hun volgende bevalling, haha. Zo irritant dat als je eenmaal op reageer klikt, je de originele post niet meer kan zien. Sorry ik had je dus verkeerd begrepen geloof ik

hallo ik ben ramona en ben zwanger van de derde kindje en heb bij de eerste ook een ks gehad maar heb nooit last van mijn litekens gehad en de tweede heb ik zelf op de wereld gezet en ik hoop dat ik deze ook zelf mag gaan baren groetjes ramona

Terug
Bovenaan