Bevallen

Hi,

bij de vorige zwangerschap was ik nogal bang om te bevallen. Uiteindelijk werd het een ks en heb ik een super relaxte bevalling gehad.

Dit keer is het anders. Ik kijk naar de bevalling uit. Ons kindje ligt nu gewoon in een hoofdligging (als ze tenminste blijft liggen) en ik heb er alle vertrouwen in dat ik het kan! De enige zorg die ik heb is om mijn zoontje, hoe hij gaat reageren, maar de bevalling op zich: kom maar op (ja wel over een paar weken dan, niet nu). Ik vind veel dingen wel "eng" omdat ik bij de vorige bijv. geen weeen heb gehad. Maar ook erg nieuwsgierig: hoe zal het bij mij gaan?

Ben ik de enige?

Gr. Tamara.

Hoi Tamara,

ik hebzelf mog geen ervaring met bevallen, en ik hoor natuurlijk allerlei verhalen erover. Ik heb mezelf voorgenomen om er niet over na te denken, ik kan toch niet voorspellen hoe het gaat verlopen. Als het zover is moet hij er gewoon uit en hoe dat gebeurt merk ik dan wel weer.
Ik hoop in ieder geval voor je dat je een goede bevalling zal krijgen.
Groetjes Eline

hallo Tamara!

bij mijn vorige zwangerschap had ik geen angst om te bevallen,ik dacht altijd als die andere dat kunnen dan kan ik dat ook! en wou ook absoluut geen pijnbestrijding.
toen ik met 35weken een zwangerschapsvergiftiging kreeg,werdt het iets anders ik wist totaal niet wat het allemaal inhield en maakte me erg zorgen om mijn kindje.met 36 weken werdt ik opgenomen in het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk ontzettend hoog was en ook mijn lever en nier functies gingen achteruit..kreeg medicatie en met 39weken kreeg ik te horen dat ze me gingen inleiden...wat was ik ineens bang! ik wist totaal niet hoe een wee aanvoelde en wat ik kon verwachten..omdat ik nog " potdicht " zat brachten ze gel aan..daardoor kreeg ik een zeurderig gevoel in mijn buik,pijnlijk maar nog te doen (gelukkig!) na een 2de en 3de keer gel kreeg ik nog niet echt weeen en moest maar nog een nacht slapen..dat was de ergste nacht tot nu toe denk ik! ik had constant pijn in mijn buik,harde buiken en wist niet wat ik kon verwachten van weeen..uiteindelijk kreeg ik een slaappil en werdt ikom half7 opgeroepen..naar de verloskamers en boemik had 3 cm ontsluiting!..toen werden mijn vliezen gebroken en begon mijn angst echt toe te slaan..daar lag ik dan..te wachten tot mijn vriend en moeder kwam met weeen..
5 uur na het breken van de vliezen was mijn zoon er..van 6cm tot volledige ontsluiting ging even in 20 min. met weeenstormen!
dat was een drama!!!
maar goed nu ik tegen de 30weken aanga ben ik benieuwd hoe het zou zijn als de bevalling uit zichzelf begint..en ook heel benieuwd hoe mijn zoontje gaat reageren op de baby,

nu sta ik wel nuchter tegenover mijn bevalling..maar ben ook heel nieuwschierig hoe het zal gaan..zeker omdat de kans er weer inzit dat ik die vergiftiging terug krijg..

iig heeeel veel succes alvast! en geniet nog maar even ;-)

Liefs Kim 28wkn2dgn zwanger van nr 2 (maart mama!)

Ondanks dat ik weer een geplande keizersnede ga krijgen, zie ik er juist heel erg tegenop. Dat komt door de traumatische ervaring van de vorige keizersnede. Zo relaxt ik daar in ging en zo getraumatiseerd ik daar uit ben gekomen. Moet dit ook echt goed gaan bespreken met de gyn die dit keer de keizersnede gaat doen en met de anesthesist.
De eerste bevalling zag ik helemaal niet tegenop. Ik dacht dat ik het wel even zou doen. Was ook echt rustig. Helaas, bleek, na de vacuum, dat het laatste stukje van mijn bekken toch echt te smal was en mijn kleine baby er toch echt zo niet uit kon. Toen ze dus met een keizersnede werd gehaald, was ik erg blij dat het allemaal alsnog goed was gekomen. De keizersende ging ook echt van een leien dakje en had maar weinig bloedverlies gehad.
De 2de was helaas heel anders. Maar daar wijd ik maar even niet over uit voor de bevallingen van iedereen. Maar zorgt er dus wel voor dat ik erg tegen deze keer op zie. Maar ik hoop dat ik er weer wat meer rust in krijg als ik alles goed heb besproken.
Over 8 weekjes is het zover, spannend!

Groetjes Suus (nu 30 weken)

Hoi Tamara
Ik ben ook bang van de bevalling mijn vorige bevalling ik had veel pijn ik heb toen rug prik gekregen en moest ik 3 uur persen was ik echt kapot van ik ben geknipt en gescheurd dus heel leuk ervaring.ik hoop deze bevalling loopt beter .
ik hoop dat iedereen makkelijk bevalling en gezond kinderen krijgen .
Groetjes
Huda

Hey Tamara,

Ik zie niet echt op tegen mijn bevalling en kijk er ook wel naar uit.
Bij mijn zoon ging ik 11 dagen over tijd en zou ik die morgen naar het ziekenhuis hebben gemoeten voor een echo en een ctg.
Maar daar had zoonlief blijkbaar geen zin in want om 2.30 braken mijn vliezen(zonder weeën) en even daarna kwam de boel op gang en om 6.30 had ik Tygo in mijn armen!
Dus mijn bevalling was super, daar teken ik weer voor.
Maar waar ik wel tegen op zie, is dat ze moeten hechten.
De vorige keer zijn na 5 dagen mijn hechtingen eruit gehaald omdat ik alleen maar kon liggen en bijna niet lopen en zitten.
Dus dat is eigenlijk het enige waar ik tegenop zie, dus ik hoop niet dat ik inscheur of dat ze moeten knippen!

Groetjes Willeke

ha Tamara,

Bij mijn zoon werd ik met 38 weken ingeleid en na een paar uur weeenstormen kreeg ik een ruggenprik, wat een verademing was dat zeg!! heerlijk!!
Helaas kreeg ik koorts en was de hartslag van mijn zoon veel te hoog en hielden de weeen niet lang genoeg aan en eindigde de bavlling na 12 uur in een keizersnee.
Alles ging prima hoor, mag er absoluut niet over klagen, maar hoop nu toch echt op een normale bevalling.
ik zie er wel tegen op hoor. Voor mij zal het ook allemaal nieuw zijn, dadelijk scheur ik uit of moet ik een knip , bah moet er niet aan denken!
Maar ik zie ook op dat het straks weer een keizersnee moet gaan worden. Die ruggenprik zie ik echt niet zitten, terwijl het mij helemaal geen pijn heeft gedaan.
ben er op het moment ontzettend mee bezig.
Maarja het komt zoals het komt!
nog 7 of 8 weken voor mij! Het schiet op!!

groetjes Mirjam ( 30 weken 3 dgn)

Hoi Tamara,

Ik had er nog helemaal niet over nagedacht, alles overkwam me. Dacht dat ik buikpijn had en dus harde buiken, waren het dus al weeen. Wist ik veel, de kleine moest nog minstens 10 weken in mijn buik blijven. Heb me ook niet op de bevalling kunnen voorbereiden, net 2 lesjes gym gehad...... Maar het is allemaal uitstekend gegaan. De vk en verpleegster in het ziekenhuis hebben prima gecoached en voor ik het wist was onze zoon er al. Ok, hij was niet zo supergroot dus ik vond de pijn eigenlijk reuze meevallen. Heb ook verder niks tegen de pijn gehad.
Buikweeen zijn trouwens goed weg te ademen, maar rugweeen, daar kun je niks tegen doen.

Allemaal succes straks met de bevalling!!! Nog een kleine 2 maandjes voor de meesten.

Groetjes Opaal

ps: met Jelle gaat het de goede kant op.

Terug
Bovenaan