bevalling 2e kindje anders??

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik ben benieuwd bij wie de bevalling van een 2e kindje ander verliep.
Vaak hoor   je dat een 2e kindje eerder komt en dat de bevaling makkelijker of sneller gaat.
Vraag me af of dat ook echt zo is.
Weet dat het bij iedereen anders is maar ben benieuwd naar de evaringen
Ben nu zwanger van ons 2e kindje en aanstaande zondag uitgerekent.
Mijn 1e kindje kwam een week te vroeg en die bevalling duurde 23 uur.

Gr. Suzie

hoi, ik heb het wel ervaren ddat het anders was. had bij de eerste veel meer pijn bij de ween, iets gescheurd en 1,5 uur geperst 2 dagen tevroeg.  bij de tweede meer pijn bij persween niks uitgescheurd en tien min geperst 10 dagen overtijd.  maar wel ongeveer alletwee 5 uur geduurd.. nu ben ik zwanger van de derde al 1,5 week overtijd en ben nu ook erg benieuwd ho dit weer zal verlopen...

hallo,

Die vraag stel ik me dus ook regelmatig af...ben heel benieuwd!
Mijn vorige bevalling duurde door langdurig gebroken vliezen erg lang 63 uur  (gelukkig zonder weeen) vanaf wee tot bevalling ongeveer 12 uur. 4 dagen na de uitgerekende datum is ze geboren.

Nu ben ik 39+2 zwanger en zit ik echt te 'wachten' mede doordat ze zeggen dat een tweede eerder komt.....ben ook heel benieuwd hoe het nu gaat beginnen...

allemaal succes met wachten en de laatste loodjes!

Groetjes,
Patty mv Nynke en 39+2 zwanger

ik hoor hier niet meer thuis, ben al mama van 2 heerlijke kindjes, maar vind het leuk om af en toe nog eens te reageren op topics, zo ook deze.

Ik had ook gehoord dat een 2e vaak wat sneller ging, (zei de verloskundige ook), dus was zeer benieuwd of het zou kloppen! Nou bij mij wel.

Onze eerste werd in slechts 5 1/2 uur geboren, eerste wee begon om 0.00 na het breken van mijn vliezen, na een weeen storm kwam hij na 1 1/2 uur persen om 05.38 ter wereld. Wel heftig maar goed te doen.

Onze dochter is in Februari 08 geboren na een bevalling van slechts 2 uur. Weeen begonnen om 22.15 direct om de 3 minuten, om 23.30 kwam verloskundige en om 0.15 is ze geboren. Dit keer maar 2 x hoeven persen.

Merkte zelf ook wel dat de weg al vrij was gemaakt door de eerste, ookal was dit al 4 jaar geleden.

Zou een derde dan nog sneller zijn??

Succes met je bevalling.

Liefs,

Suus

He suus!

hoe gaat het met je? Ik denk de hele tijd aan je hoor!! Spannend!! Wat ik heel vaak hoor en zelf ook heb ervaren is dat de 2e bevalling sneller gaat, maar ook heftiger! Maar dat zal ik wel al eens verteld hebben. ik hoop gewoon voor je dat je nu net bevallen bent of nu bezig bent (niet als je dit leest natuurlijk, hihi!) Ik hoop voor je dat het in ieder geval sneller gaat dan de 23 uur de vorige keer.

Voor degene die zich afvroeg of de derde bevalling nog sneller gaat, de vk zegt dat de 3e meestal moeizamer verloopt, maar in mijn geval niet. Mijn derde bevalling duurde net zolang als de 2e, maar dat kwam omdat ik het 2 uur tegen heb liggen houden, omdat de oudste twee nog thuis waren en ik me niet op mijn gemak voelde, toen de deur dichtsloeg en ze weg waren, liet ik het los en kreeg ik meteen goede weeen. Uiteindelijk bleek dat mijn zoontje niet goed voor de uitgang lag en moest nog gedraaid worden, anders kon hij er niet uitkomen. Uiteindelijk heeft de vk hem gedraaid en heeft de bevalling in totaal 3 uur geduurd, maar ik weet zeker dat als hij goed had gelegen en ik het niet tegen had gehouden dat het in 1 á 1,5 uur was gepiept. Mijn eerste bevalling duurde 4 uur en 50 minuten, mijn tweede en derde 3 uurtjes. Wat ben ik een uitslover zeg!! Hahaha!!

Tot snel Suus! Dan kom ik je nieuwe aanwinst bewonderen.
liefs Paula

Hoi Suzie,

Ik kom de oktober-mama's, maar vind het leuk om soms mee te lezen bij de hoogzwangere dames!
Ik heb nu  3 kindjes...
De eerste duurde bij mij ook lang, ongeveer 21 uur.
De tweede was er in ongeveer 6 uurtjes en
de derde in twee uur tijd.
Bij mij was het dus inderdaad zo dat bij iedere bevalling het sneller ging! Het verschil van de eerste bevalling in vergelijking tot de tweede is vooral erg groot.

Ik hoop voor jou dat dat bij jou ook zo zal zijn!

Succes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe 27-09-2008)

Hoi, Onze Bram is ons derde kindje en ik moet zeggen dat deze bevalling heel anders was dan de andere twee. De eerste twee vond ik vergelijkbaar, al ging de tweede sneller.
De bevalling van Bram is ingeleid maar Bram was ook een sterrenkijkertje, daardoor moest ik de persweeën ruim een half uur lang wegpuffen terwijl ik bij de oudste twee een kwartier nadat er tien cm geconstateerd was ook mijn kind in de armen had. Dit viel me best wel tegen. Maar ze zeggen dat derde kindjes altijd onvoorspelbaar zijn.
Maar een tweede gaat idd vaak wat sneller dan een eerste.

Terug
Bovenaan