bevalling 'helpen' d.m.v. stimulatie borsten?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ken het verhaal uit mijn eigen opgeving dat tijdens de bevalling soms wordt geadviseerd om melk af te kolven om de weeen te 'boosten'. Nu rommelt het behoorlijk, ben gisteren waarsch. slijmprop verloren en vroeg me af of het zin heeft om melk af te kolven? Oxytocine is nodig voor de toeschietreflex en de bevalling draait ook op dit hormoon. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Groetjes, Marisa

hoi marisa

ik weet niet of het toeval is of niet maar bij mijn vorige 2 zwangerschappen verloor ik ook mijn slijmprop en sind ik hem verloren ben ben ik gaan kolven om te stimuleren en bij beide keren zijn de zelfde nacht de weeen begonnen ook vrijen wil wel eens helpen in sperma kan weeopwekkend hormoon zitten maar  dit alles helpt alleen als je kindje er klaar voor is

succes veel liefs angela

Alvast bedankt voor je reactie. Ik had ook zoiets van 'het zal vast geen kwaad kunnen'. Heb de afgelopen twee dagen ook enorm zere borsten, dus een beetje verlichting is ook niet erg. Dit is voor mij de eerste en afgezien van wat druppels heb ik nog geen borstvoeding verloren.  Ik ben bezig in een boek over borstvoeding en over met de hand afkolven. En zodra ik het probeerde kwam er melk uit. Een hele rare gewaarwording, ook dat het zo gemakkelijk ging. Laten we hopen dat het ook nog zo makkelijk gaat als die kleine er eenmaal is...

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan