Bevalling begonnen of niet?

<p>Ik ben 39weken zwanger en heb sinds 16.00 u mijn harde buiken getimed omdat ik merkte dat deze wel erg regelmatig komen.</p><p>Ik heb elke 5min een harde buik, soms pijnlijk, soms niet.. </p><p>Na een uur netjes getimed en met regelmatig (echt elke 5min een harde, pijnlijke buik) kwam mijn partner thuis met een enorm enthousiast verhaal waarin ik mijn focus verloor en erg op hem was gefocust. Ik heb wel opgemerkt dat mn buik steeds hard werd, maar de pijn merkte ik niet meer op.</p><p>Ik vraag me af of ik nou voorweeën heb gehad of dat het wel echte weeën zijn, maar ik ze niet meer voelde toen hij thuis kwam omdat ik niet meer in mezelf gekeerd was. Niet iedereen ervaart ontzettend pijnlijke weeën, terwijl dat soms niks wil zeggen heb begrepen uit jullie verhalen op het forum. </p><p>Is het te vroeg om de VK al te bellen? </p>

Ik denk dat het voorweeen zijn. Die had ik een paar dagen voordat mn bevalling begon. Toen ik echte weeen had wist ik op een gegeven moment niet meer wat links of rechts was, zo pijnlijk vond ik het. Daarom denk ik voorweeen maar zoals je zegt; iedereen ervaart het anders dus ik kan niks met zekerheid zeggen

Bij twijfel even vk bellen. Ik had ook weeen die niet heel erg pijn deden, maar wel iedere 5 min kwamen. Dat zette door en na een paar uur werd het ontzettend pijnlijk en duurde iedere wee zeker 1 min. Dat was het echte begin. Dus mogelijk zet het vnv door en begint het echt!

Hier ook 39 weken, geen harde buiken maar pijnlijke krampen/voorweeen, afgelopen dagen. Heel onregelmatig; dan weer een uur lang om de 5/10 min en dan even niets.. 
Vanmiddag een hartfilmpje laten maken en getoucheerd, heb heel iets een beginnetje van ontweking baarmoedermond.. hartfilmpje zag er netjes uit. Echt een begin van de bevalling was nog niet aan de orde maar voor m’n gevoel is de bevalling (latente fase) al begonnen want het doet zo’n pijn :( ik dwing mezelf eea te doen in huis voor de afleiding.. wel heel fijn dat ik mijn vk van de vorige bevalling had vandaag, deed me echt goed. Ik heb een medische indicatie en mocht kiezen of ik bleef of toch liever naar huis wilde, heb voor het laatste gekozen. 
succes en sterkte! Hoop dat we snel mogen bevallen! 

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de VK inderdaad even gebeld. Ze adviseerde om een hete douche te nemen en dan rustig af te wachten tot het erger wordt en je voor elke wee echt even moet zitten. Zo regelmatig zijn ze nu niet meer. 
Ik had gehoopt dat dit het teken was, aangezien ik al 2 weken voorweeën heb. 
Het vervelende is dat zij nu onderweg was naar een moeder die gaat bevallen. Als het bij mij toeneemt moet er dus een VK van eem andere praktijk langskomen. Die ken ik niet. 
Ach..wellicht zakt het zo weer weg en kan ik vannacht rustig slapen. Die onwetendheid is wel spannend zeg..

@Gebruiker10054521 lastig he, om jezelf te blijven afleiden terwijl je zo gefocust bent of het nu eindelijk door zal zetten. Wel lekker dat je naar huis mocht. Thuis kun je toch beter ontspannen dan in een ziekenhuis. 
Nog even geduld voor ons dus. Jij ook veel succes en een mooie bevalling gewenst! 

Ik ben vandaag 39+4 en harde buiken met krampen af en toe. Gister heel misselijk geweest en vandaag veel rugpijn. Verder nog weinig andere tekenen dat het gaat beginnen. 

Heel veel sterkte allemaal en hopelijk hoeven we niet meer zo lang te wachten!

Vannacht braken m’n vliezen 1:45 uur en 2 uur later is onze dochtertje geboren :) 
Bevalling ging vlot en zonder problemen, raakte even in paniek toen ze bleef haken bij m’n endeldarm, maar gelukkig de draad weer opgepakt. Had een top vk en een top kraamhulp, ze mocht meteen op mijn borst liggen en heb haar na een uur aangelegd wat goed ging.. mogen waarsch over 12 uur naar huis!!
Nu heerlijk gedoucht en lekker naar bed! 
Succes voor diegenen die nog moeten. 

@gebruiker10054521 whuuuuut! Gefeliciteerd met je dochtertje!!
Jeetje dat ging snel zeg. Lucky you. Een bevalling van 2uur. Was je thuis toen je vliezen braken? Dat moet een enorme race zijn geweest naar het ziekenhuis dan als je al zover ontsluiting had. 
En zo zie je maar..de VK en het ziekenhuis dachten dat het voorweeën waren, maar blijkbaar had je al echte weeën. Ook al was het niet regelmatig. Er is soms echt geen peil op te trekken. 
Maar wat fijn dat het allemaal goed is gegaan! Zelfs met de bv al. Super! 
Geniet er van saampjes en heel veel geluk gewenst. 

Terug
Bovenaan