Bevalling begonnen?

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Ik heb vannacht hele tijd harde buiken gehad en nu overdag een vreemd gevoel. Niet lekker zijn, misselijk, hoofdpijn en heel erg moe. Zou dit en voorteken zijn dat de bevalling kan beginnen?
Ben nu namelijk 38 weken. Heb het idee dat het wat gaat rommelen.

Bij mij rommelde het al weken. Vaak krampen en heel snel harde buiken. Was steeds niks. Maar de laatste dag lag ik voor testuitslagen te wachten in het ziekenhuis (andere reden), en had ik weer een paar keer per half uur krampen. Dus ik dacht ach, zal wel weer voorwerk zijn. Was ook vergelijkbaar met menstruatiekrampen wat intensiteit betreft. Toen de uitslag kwam, werd er toch even gevoeld. 4 cm ontsluiting. De verder ontsluiting ging met echte weeen en een weeenstorm, en die waren superpijnlijk, dus daar had ik me niet meer vergist hoor haha! Maar die eerste 4 cm waren een verrassing.
In mijn ervaring kan het dus zeker een voorteken zijn, en zelfs het eerste beetje ontsluiting.
Ik had in de dagen ervoor ook veel diarree en vermoeidheid. Door de hormoonschommeling denk ik. Tijdens de weeenstorm ben ik erg misselijk geweest.

Oh jeetje! Dat is zeker een verrassing dat je al 4 cm had. Die heb je maar weer! Bij mijn vorige bevalling ben ik ingeleid en had ik door de voorweeen ook al 3cm ontsluiting. Hoop dat het deze keer weer het geval is. Wordt namelijk weer ingeleid mits de bevalling niet zelfstandig begint.

Oeh ik heb met 37/38 weken ook heel veel harde buiken gehad 's nachts. Zelfs zo erg dat ik het ben gaan timen, alleen stopte toen altijd. Tip van mijn VK was toen om even lekker te gaan douchen, zet het door dan is het 't echte werk, zwakt het af dan weet je ook genoeg ;) 
Bij mij stopte toen alles ineens, denk zelf doordat mijn schoonvader toen overleed. Toen 2 weken 'nergens last van gehad' tot ik in de nacht onrustig wakker werd. Die nacht zijn mijn weeën begonnen en eind van die dag had ik mijn baby vast :) 

Maarr als je twijfelt zou ik altijd even je VK bellen, het gaat natuurlijk bij iedereen precies anders! 

Terug
Bovenaan