bevalling doorgeven aan UWV ???

hoi hoi,

Nog 3 weken tot me uitgerekende datum en ben ff aan het neuzen hoe het nou zit met me uitkering via uwv.
Mijn werkgever heeft het verlof aangevraagd.. deze is ingegaan op 2 juni.
4 juni is mijn contract verlopen en ben ik uit doenst gegaan.
inmiddels ontvang ik elke week geld en een soort loonstrook van het UWV.
op de site kan ik nergens vinden of ik na de geboorte van me kind dat moet melden. via een zoekopdracht kwam ik erachter dat dit niet zou hoeven want ze halen die informatie bij de gemeente vandaan wanneer je je kind aangeeft.

Kijk als je gewoon in loondienst bent, dan moet je je werkgever binnen 2 werkdagen melden dat je bevallen bent, maar ik ben niet meer in dienst vandaar.

graag hoop ik dat iemand in een soort gelijke situatie zit en kan bevistigen dat ik dus niks hoef te doen. want vroeger moest je geloof ik wel het een en ander naar UWV opsturen.
wie weet of het echt goed is zo ??

gr. bambi

Hallo,

ze hebben vorig jaar mijn contract laten verlopen toen ik met verlof ging.
Ik heb toen wel naar het uwv moeten bellen wanneer ik was bevallen. Dit omdat ze dan precies kunnen berekenen tot wanneer je recht hebt op verlof.
Dus gewoon even bellen als je bent bevallen.

Groetjes Sylvia

Hoi,

Ik heb onlangs gebeld met het UWV en daar zeiden ze me dat ik een geboortekaartje dien op te sturen alszijnde bewijs. Overigens staat dit ook op de website van het UWV. Je kunt er nog een wijzingsformulier downloaden en meesturen ...

Raar dat de informatie zo verschillend is.

Groetjes Esther

Overigens ben ik ook NIET meer in dienst van een werkgever ...

Wat voor soort uitkering krijg je van de UWV? misschien verschillen de regels per uitkering.

Ik zal eens kijken of ik de link kan vinden ... bij het UWV.

Groetjes Esther

tja sorry meiden. heel erg bedankt voor jullie reacties, maar hier raak ik natuurlijk alleen maar meer van in de war hahaha.
de volgende info haal ik zojuist 2 tellen geleden van de site van het uwv

Hoe geef ik door dat ik bevallen ben?
Als u een zwangerschaps- en bevallingsuitkering heeft, hoeft u niet aan ons door te geven dat u bent bevallen. Het is voldoende om bij de gemeente aangifte te doen van de geboorte van uw kind. Wij vragen aan uw gemeente wanneer u bent bevallen. Zo kunnen wij nagaan tot wanneer u de uitkering krijgt.

Ik hoopte op een bevestiging van iemand die hetzelfde mee maakt, maar misschien is het echt anders bij die gene, maar dit is toch een landelijke site.????
begrijpen jullie het nog ???

Nou ben ik ook even gaan speuren Bambi en idd, je hoeft het niet door te geven. Ben verbaasd want ik kreeg hele andere info ... Ik denk wel dat ik een wijzigingsformulier in stuur. Dit formulier gebruik je altijd wanneer er iets in je pers. situatie verandert. Gewoon even voor de goede orde/duidelijkheid. Gr Esther

Nee, als u een arbeidsongeschiktheidsuitkering heeft, hoeft u dat normaal gesproken niet door te geven. Uw zwangerschap heeft geen invloed op uw uitkering.

Er zijn  twee uitzonderingen:
1. U moet uw zwangerschap wel melden als u een loongerelateerde WGA-uitkering van de WIA heeft. U kunt dan namelijk tijdelijk een WAZO-uitkering krijgen in verband met zwangerschap en bevalling. Deze uitkering komt in plaats van uw WGA-uitkering. Na uw bevallingsverlof stopt uw WAZO-uitkering. U krijgt dan weer een WGA-uitkering.
2. U moet uw zwangerschap wel melden als u naast uw arbeidsongeschiktheidsuitkering werkt of een WW-uitkering heeft.

Terug
Bovenaan