Bevalling en Anoush

Vandaag een week geleden is onze prachtige dochter Anoush geboren. Ik heb toen een kort berichtje geplaatst om jullie op de hoogte te brengen met de belofte nog verslag te doen.
Vanwegen bekkenklachten moest ik een week boven blijven en was kwam het er niet echt van om de laptop te pakken. Nu na een week ben ik weer beneden. Met mijn bekken gaat het echt nog niet goed. Morgen bel ik de fysio en maken we een plan van aanpak.
Maargoed, de bevalling duurde 2,5 uur, Supersnel en omdat mijn vorige bevallingen gemiddeld 18 uur duurde had ik dat helemaal niet verwacht. Ik rommelde de weken ervoor wel al wat. Daardoor duurde het even voor ik geloofde dat het nu serieus begonnen was. Om 17 u merkte ik dat ik regelmatig weeën kreeg. Een half uur later was dit om de 5 min en heb ik de vk gebeld. Die zou over ruim een half uur komen. De weeën werden heftiger en ik ging naar boven. Na 10 min belde ik mijn man die beneden was datie NU de vk moest bellen, omdat er geen tijd meer tussen de weeën zat. De vk was er in 10 min..4cm ontsluiting en ze besloot de vliezen te breken. Toen ze de vliezen brak had ik al 8 cm! Anoush had gepoept in het vruchtwater, maar er was geen tijd meer om naar het zh te gaan en binnen een half uur daarna is ons meisje geboren.
De bevalling is super verlopen, ik voelde me helemaal in control. Het enige wat voor mij niet perfect was, was dat ik op het moment dat ik persen mocht echt even moest schakelen en niet voor vol ging. Al met al heeft het persen toch maar 12 min geduurd.. zo wil ik er nog wel een paar ;-)
Ons meisje is prachtig en ondanks de gebroken nachten genieten we met volle teugen!
Ik heb nog niet alles bijgelezen van de laatste week, dus meiden die ik nog niet gefeliciteerd heb, gefeliciteerd!!
Meiden die nog op de datum wachten, succes..en geniet echt nog ff van die buik...
x Taraneh

Wat een verhaal zeg!!
En een enorm snelle bevalling!!!
Balen dat het nog steeds niet goed met je bekken gaat. Hopelijk komt hier snel verandering in.
Geniet lekker van je kleine meid.

Liefs marielle 39 weekjes

Wat een snelle bevalling heb jij gehad zeg.
Vooral als die andere dan 18 uur duurde.

Lekker gaan genieten, en ik hoop dat met de fysio je bekkenklachten minder worden.

Hey,

is het alweer een week geleden?!
wat gaat het snel, dat zal jij helemaal wel zo ervaren.
wat fijn dat je een goede herinnering hebt aan de bevalling. super!
ik hoop dat je bekken snel beter gaat.

heeft de kleine nu 3 mamma's? ;-) het zal wel erg leuk zijn als je kinderen al wat ouder zijn en zo bewust meemaken dat er een kleine bij is gekomen. geniet ervan!!!

Hey,

is het alweer een week geleden?!
wat gaat het snel, dat zal jij helemaal wel zo ervaren.
wat fijn dat je een goede herinnering hebt aan de bevalling. super!
ik hoop dat je bekken snel beter gaat.

heeft de kleine nu 3 mamma's? ;-) het zal wel erg leuk zijn als je kinderen al wat ouder zijn en zo bewust meemaken dat er een kleine bij is gekomen. geniet ervan!!!

das ckr snel, en die omschakeling die heb ik toen ook gehad.
Ben blij om te horen dat het op je bekken na redelijk goed gaat.

Ik zelf had na ong 2 weken geen last meer van mn bekken, maar dat van mij was alleen vande bevalling. omdat het bij jou al iets langer bezig was zal het denk ik ook wel wat langer als dan bij mij duren voordat alles weer soort van vast zit, maar verstandig dat je weer naar de fysio gaat die kan je iig verder helpen, en weet welke spieren je sterker moet maken om zo snel mogelijk weer de oude te zijn.
Gefeliciteerd nogmaals, en geniet ervan.

XXX Pauline

Terug
Bovenaan