Bevalling Eng....

A

Anoniem

Guest
hallo dames,

nu ik tijd heb om de laatste babydingetjes te regelen denk ik constant aan de bevalling en ik weet het ik heb al een kindje en weet hoe het voelt juist daarom vind ik de Bevalling eng  omdat het zo pijn doet die niet te beschrijven is je weet daarna niks meer van maar toch, mijn man werkt een half uur van huis vandaan en als de bevalling begint en ik ben alleen met me dochter vind ik het nogal eng ook voor me dochter dan ziet ze me pijn lijden.

Ik wil jullie niet bang maken maar ik ben zelf bang en ze zeggen dat de 2e nogal vaak snel zijn.

nogmaals sorry dat ik jullie bang maak.

Manal 34wk en 3dg

Hoi Manal,

Ik heb ook even een periode gehad dat ik er ook heel veel aan dacht.
En dat ik het eng vond.
Ik denk dat dat heel normaal is.
Nu is dat over bij mij en denk ik nu van laat maar komen.
Dus misschin gaat dat ook wel over bij jou.
Succes!!!!
\groetjes mirjam (35 weken en 6 dagen)

hoi

Het beste is toch te proberen er niet te veel over na te denken,en het gewoon allemaal op je af laten komen,en tegen jezelf zeggen komt allemaal goed,want dat komt het ook. en ook mijn man werkt een uur rijden van hier en ik heb al vanaf het begin af aan het gevoel dat dit een hele snelle bevalling bij mij  word waarom weet ik niet maar dat gevoel heb ik,en heb ook een dochter rond lopen.maar ik ga me daar nu nog niet zo druk over maken  ,moet jij ook niet doen joh laat het komen er is altijd iemand in de buurt die je op kan vangen. succes en je niet te bang maken he gr wendy 29 wk

Als je bang bent dat je dochter ziet dat je pijn hebt, is het misschien handig om een noodadres te hebben (iemand die niet te ver weg woont). Dat je die kan bellen zodra je denkt dat de bevalling begonnen is. Ik heb ook een dochtertje van net 2 en heb zelfs 3 adressen waar ze eventueel heen zou kunnen.

Gr Christa

Hoi,

Ik kijk juist onwijs uit naar de bevalling. Eindelijk verlost van al mijn klachten! Natuurlijk deed het pijn maar het was vooral een verademing om me na 9 maanden eindelijk weer kiplekker te voelen.

Bij de eerste duurde het vanaf de eerste wee 6,5 uur. Vooral het laatste uur ging als een speer, hij is bijna in de wc geboren! De vk kwam binnen toen ik net weer op bed lag, ik moest gelijk beginnen met persen terwijl zij haar jas nog uitdeed en handschoenen aantrok en toen kon ze hem zo aanpakken (6 minuten persen).

De tweede bevalling duurde nog geen 4,5 uur en daar ging het laatste half uur heel snel, ik ging in een kwartier van 4 naar 8 cm en moest toen 20 minuten persweeen opvangen, dat was wel heel heftig. Na 1 minuut persen was onze dochter er al.

Beide keren heb ik maar 100 ml bloed verloren en ben ik niet uitgescheurd of ingeknipt. Doordat de bevallingen zo snel gingen krijg je wel een flinke weeenstorm maar het lijkt me altijd nog beter dan uren weeen hebben.

Mijn man werkt op een half uur afstand maar in de spits doet hij er zeker een uur over. Hij zit helaas ook nog een paar keer op 2 uur rijden afstand en dat vind ik wel eng. Doordat ik al zoveel voorweeen heb zal het vast wel weer een turbobevalling worden.

De vk houdt er rekening mee dat zij te laat zullen zijn. Ik houd er rekening mee dat ik het misschien weleens alleen moet doen. Onze kindjes zitten 2,5 per week op het kinderdagverblijf en verder is mijn moeder standby, die kan eigenlijk altijd wel. En anders trommel ik gewoon een van de buren even op.

Bij tweede bevallingen (of meer) is het vaak zo dat je weeen pas beginnen als er rust in huis is. Dus als man thuis is en kinderen slapen (of weg zijn). Ik hoor dit van veel mensen. Probeer je er niet te druk om te maken want je hebt van te voren echt geen idee hoe het gaat lopen.

Syl
34+6

Hoi,

Ik heb ook een poosje gehad dat ik erg tegen de bevalling opzag (ik heb het al twee keer eerder meegemaakt. Weet je wat helpt? Kijk maar eens om je heen hoeveel moeders je ziet lopen. Als die het allemaal kunnen, dan kun jij het toch ook? Enne, ja het doen erg pijn maar daar groei je in tijdens de bevalling en bovendien weet je toch wat de 'beloning'is?
Heb je geen opvang voor je dochter? Ook al gaat de bevalling snel, je kunt pijn een hele poos verbloemen voor je dochter hoor. En anders kun je haar misschien toch een beetje uitlegggen waarom je een beetje pijn hebt? Dat is toch ook niet erg. Ik zou er wel voor zorgen dat ik een adresje had waar ik haar snel onder kon brengen mocht de nood aan de man komen.

Heel veel sterkte !
Groetjes, Petra

He manal,

Ik denk dat het toch het beste is om je er maar aan over te geven. Aan piekeren heb je niet zo veel en als je veel spanningen hebt, dan werkt dit vaak averechts. Dus probeer te ontspannen (misschien is daar wel een homeopatisch middeltje voor ofzo), dan zijn de weeën en de pijn vaak beter op te vangen.
Voor de oudste zou ik toch wel op zoek gaan naar een opvangadres. Want als jij aan het bevallen bent, is het denk ik niet prettig om je ook nog zorgen over je andere kindje te maken.

Succes en bedenk: je hebt het al een keer gedaan, dus je kunt het!!

Liefs Janine

Terug
Bovenaan