Bevalling in aantocht en de griep

Hallo,

Ik ben al een week of 3 ziek, begonnen met een buikgriep, daarna goed verkouden (nog steeds) en een flinke keelpijn en sinds donderdag een oorontsteking!!! Pff. Dus ik doe volop mee aan de griepepidimie. Ik maak me wel een beetje zorgen voor de bevalling en zie het niet zitten om met de griep te moeten bevallen. zijn er meer a.s. moeders die momenteel de griep hebben en zich ook zorgen maken?

Liefs MamaClaud

38.2 weken

Hoiiiiiiiiiiiii!

He bah, vervelend he, en je lijkt ook maar niet van af te komen he. Ik herken het heel goed. Bij mijn zoon beviel ik met ja ja 38 weken en 2 dagen (ben jij nu ook toch?!!) dus spannend spannend haha.. en ik was ook al weken verkouden/griep. M'n neus zat helemaal dicht toen de bevalling aan brak. Ik was er echt niet klaar voor hoor..!

Mijn vliezen braken thuis ineens, en ik verloor de slijmprop... thuis gewacht op weeen die al vrij snel kwamen. Toen verloskundige kwam, bleek dat de kleine een onregelmatige hartslag had, reden.. wisten ze niet, klonkt heel raar, dan snel, dan weer even een pauze of langzaam.. ik vond het maar niks. Ze besloten me toch naar het ziekenhuis te brengen. Eenmaal daar.. waren de weeen een stuk heftiger geworden!! Toen bleek dat ik verhoging had C38, koortsig dus (volgensmij omdat ik gewoon lang niet fit was) maar de gyn wou geen risico lopen, want deze combinatie van en onregelmatige hartslag EN verhoging.. kon beteken dat er infectiegevaar was. Er mocht dus niets meer gedaan worden, inwendig (ik weet dus ook niet of ik ontsluiting heb gehad)... maar ik voelde me zo K U T haha.. gewoon omdat ik niet lekker was. Toen is het een keizersnede geworden. Maar volgensmij (weet wel zeker) dat ik gewoon verhoging had omdat ik zo verkouden was. En een bevalling is niet niks.. dus ik maakte me toen ook wel zorgen. Maar ik denk dat ik met neusspray me ook wel aardig had kunnen redden hoor... ik bedoel, dan zou je toch wel otrivin mogen gebruiken.. zo op het aller aller eind???

Eén voordeel van grieperig zijn voor een bevalling... ze zeggen, dat je door koorts of verhoging een grotere kans hebt, op het vervroegd aanbrengen van de weeen/bevalling. Misschien was het dus geluk bij een ongeluk... hahaha.. maar uiteindelijk is het goed gekomen hoor... we hebben een prachtige zoon van nu bijna 14 maanden alweer... en ik ben nu zwanger van baby 2... die verwacht ik de 20e!!

Meid ik hoop dat je je snel beter mag voelen... want volgensmij is het voor het herstel ook beter, dat je lekker normaal in je vel zit. Dacht ik zo. Niets aan te doen, gewoon uitzieken en afwachten maar. Maar het nadeel is wel, dat als je zwanger bent, je veel minder weerstand hebt, en daardoor veel langer met griep of een verkoudheid blijft lopen. STERKTE NOG FF!!!! Maar gaat helemaal goedkomen..

Liefs supermams

Hoi,

Wat vervelend.
De enige tips die ik je kan geven is probeer veel te slapen cq uit te rusten.
Lekkere warme badjes te nemen en eventueel ene multii vitamine voor zwangeren (bv Gravitamon) te slikken.
Hopelijk ben je snel were opgeknapt!

Het lijtk mij geen voordeel als je hierdoor eerder gaat bevallen! Liever over twee weken en fit, dan nu lijkt me!

Betreschap

Roos/madelief
37.5wk

Hoi,

bedankt voor je  reacites, ik moet me er gewoon maar bij neerleggen en wachten tot het over gaat. Nu maar hopen dat de bevalling nog maar even uitblijft. Zou zo graag fit willen zijn. Ik ben ook bang om mijn baby straks meteen te besmetten met een griepvirus.

Ik zou graag meer rust willen nemen, lekker slapen en uitzieken enzo maar ik heb nog een dochter van 3 jaar rondlopen waarvan ik al vind dat ik haar te weinig aandacht geef nu ik zo beroerd ben.

Liefs

Hoi,

Toevallig heb ik vandaag in het Boek "veilig bevallen"zitten lezen. Daar stond in dat je bij griep ed niet hoeft te vrezen dat je de bevalling niet aankunt. je lichaam heeft ergens altijd een extra potje energie voor de bevalling!

En de kleine krijgt vanuit de baarmoeder een heel goed immuunsysteem mee. Die besmet je dus niet zomaar! Hele kleine baby'tjes zijn niet zo snel ziek.

Geen zorgen maken dus!

Zelf heb ik een mannetje van 2 en een half rondlopen. Hij gaat twee dagen naar het KDV en dan kan ik dus wat bijtanken. ook probeer ik het middagslaapje mee te doen.
En ;s aonds op tijd naar bed. En dat de kleine minder aandacht krijgt...Tja, daar zullen ze toch aan moeten wennen als er een broertje of zusje bij komt!

Hey, bedankt voor de info, ik maakte me echt zorgen om m'n baby maar is gelukkig niet nodig. Ik moet zeggen dat ik me langzamerhand wel wat beter voel, ik ga elke avond rond een uurtje of acht naar bed zodat ik mijn rust toch krijgt. Overdag gaat dat niet lukken omdat Fleur smiddags niet meer slaapt, ze gaat alleen dinsdagmiddag en vrijdagochtend naar de peuterspeelzaal, dan probeer ik dan maar de rust te nemen.

Liefs mamaclaud

Terug
Bovenaan