Bevalling inleiden na eerdere keizersnede?

Hallo meiden,

Even een vraagje. Ruim drie jaar geleden ben ik bevallen via een (spoed)  keizersnede.
Nu willen ze me in het ziekenhuis waarschijnlijk zeer binnenkort gaan inleiden
ivm het ontwikkelen van zwangerschapsvergiftiging. Ik moet dan trouwens al wel wat ontsluiting hebben, dus  dat ze meteen kunnen beginnen met inleiden zonder gel of ballon.  Ik dacht altijd dat inleiden  niet zou mogen ivm het scheuren van het litteken.
Wie weet hier meer over of heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt!

Groetjes Anouk.

Hoi Anouk,

Ik heb ook een keizersnede en krijg in september mijn 2e kindje.
Mijn gyn. heeft wel even snel gezegd dat ze mij liever tegen die tijd niet willen inleiden omdat het litteken kan scheuren maar verder zei hij er niks over....
Ben dus ook wel benieuwd!

Hoop dat je kleine nog even kan blijven zitten!

Groetjes

Hallo,

Ook ik ben bij de vorige bevallen van een spoedkeizersnee. Ze hebben me wel eerst ingeleid, i.v.m pre-eclampsie, maar nadat dat niet lukte, en het niet zo lekker ging met de baby, werd het dus een spoedkeizersnee. Ik ben nu in verwachting van de tweede en loop onder behandeling van de gyn. Toen ik vroeg of de kans er in zat of ik weer ingeleid werd, zei hij dat hij dat niet deed, omdat hij dat een te groot risico vond voor de wond e.d. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik niet zo veel tijd er tussen de zwangerschappen heb zitten, als jij.
Dus misschien heeft het met de herstel tijd te maken!!
En je gyn doet vast niet iets wat niet verstandig is.

Ik vind dat opzicht best jammer, omdat de kans op natuurlijk bevallen, wel iets kleiner word. Ook ik kamp helaas op dit moment met een hoge bloeddruk en ben nu pas 25 weken. Er lijkt nog geen zwangerschapsvergiftiging te zijn. Maar die bloeddruk is wel een raar iets, want ik ben helemaal niet bekend met een hoge bloeddruk. Dus voor ons is het ook afwachten en hopen dat het goed gaat. want ik zou zo graag natuurlijk willen bevallen!!

Succes

Hoi,

Ook ik eindigde bij de eerste in de ok met een spoedkeizersnee, maar bij mij omdat onze zoon te groot voor mijn bekken bleek te zijn.
Nu sta ik dus voor een groot dilemma. Of ik kies voor een keizersnee en kan misschen 2 weken eerder bevallen(heb ook bekkeninstabiliteit). Ik krijg ook dinsdag een groeiecho.
Of ik ga proberen gewoon te bevallen met een ruggenprik als pijnstilling voor bekken en rug, kan namelijk niet op mijn rug liggen, maar het risico daarbij is dat ik moet wachten op spontane weeën met het risico dat het kindje weer te groot groeit en ik alsnog een keizersnee krijg.Lekker dubbelop.  Ze willen mij ook niet inleiden, omdat je er een weeënstorm van kan krijgen dan kan het litteken scheuren is mij verteld en bij ons zit er 5 jaar tussen. Dus laat je goed informeren en vraag zoveel je wilt. Ik zal het dinsdag evengoed nog even aan de gyn navragen en als ik het niet vergeet hier het antwoord plaatsen. Door die hormonen gebeurd dat nog weleens, hahahaha.

succes ermee en hoop dat je een voorspeodige bevalling hebt.

Evelien mv Dylan en 34+5 zwanger

Terug
Bovenaan