bevalling inleiden

Hoi allemaal,

Ik ben nu 41 wk + 1 dag en vandaag op controle geweest bij gyneacoloog. Afspraak gemaakt om (als er tussendoor niets gebeurt) volgende week de bevalling in te leiden. Wat ik begreep wordt er dan een gel ingebracht die alles (weeen) op gang moet brengen. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe lang duurt het voordat er iets gaat gebeuren? Wat als het wel even duurt voordat de weeen gaan beginnen? Ook heb ik begrepen dat het soms direct heel heftig wordt? Moet (is het fijn) dat mijn man er hele tijd bij blijft of kan hij tussendoor ook weg, als er nog niets gebeurt natuurlijk! Graag al jullie ervaringen en tips........

Groetjes,
Mama van Noa (geplande keizersnede) en .... (hopelijk natuurlijke bevalling).

Hai mama van Noa

Ik ben 6 november uitgerekend van mijn tweede kindje en bij mijn dochter ben ik ook ingeleid met gel!

We hadden op donderdag een afspraak bij de gyn en de volgende dag werd ik opgenomen (zat al op 42 weken) Ik kreeg een klisma mee om geen ontlasting meer in mijn darmen te hebben.

'De volgende het zh in mijn eerste shot kreeg ik om 10 uur en moest ik verplicht een half uur plat anders loopt het er zo weer uit.
S'middags begon het wat te rommelen,maar niet veel, de nacht redelijk goed doorgekomen en de volgende dag was het verweekt beneden,maar niet genoeg.
Nog een shot erin en s'middags werd het redelijk serieus.

S;avonds lag ik echt in een roes en ze hadden tegen mijn vriend gezegd een half uur vantevoren ga maar naar huis er gebeurt niks,maar een half uur later kreeg hij koffie en een bed dus met andere woorden BLIJVEN!

Ik kreeg een spuit met morfine voor de nacht,maar ja wie is dat gewend?!
De volgende dag zag ik roze olifantjes!!!!! (ons zh heeft namelijk geen zin in weekendbevalling vandaar morfine!) ze konden niks doen alleen maar afwachten ik was aan het eind!

S'middags werd ik weer mens en de weeen werden weer wat heftiger en ja hoor om 10 uur sávonds braken mijn vliezen en is onze dochter op maandag om kwart voor 5 geboren.

Het lijkt heel heftig,maar als ik terugkijk viel het opzich wel mee alleen jammer van al die medicatie.

Iedere vrouw verschilt met gel bij de 1 slaat het aan en bij de ander doet het helemaal niets! Je man kan tussendoor naar huis dat heeft die van mij ook gedaan (eigen bedrijf dus kon niet anders) Ik wens je veel succes en hoop dat het aanslaat bij jou!!!!!!!!!

Hoop niet dat ik je bang heb gemaakt met dit verhaal!!

Groetjes Brenda

Hoi,

Ik ben bij mijn eerste ook ingeleid met gel. Ik was toen 16 dagen overtijd en kreeg de gel om 8.30 ingespoten. Daarnaast kreeg ik een klysma die ik als ik zin had mocht gebruiken. Van de gel kreeg ik hele lichte menstruatiekrampen en in de loop van de morgen verdwenen deze weer. De gyn kwam om 12.30 nog eens kijken en zei dat ik de volgende dag ingeleid zou moeten worden (aan het infuus dus)
Daar zat ik natuurlijk niet echt op te wachten, dus om 15.00 heb ik op de wc dat klysma gezet zodat ik vast goed leeg was.
En jawel, om 15.30 kreeg ik zowaar weeen! Om 16.00 braken spontaan mijn vliezen en had ik tot 19.30 heftige weeen. Toen had ik dus volledige ontsluiting en na een half uurtje persen werd mijn dochter geboren.
En weet je wat nu zo grappig is? Het is vandaag precies 10 jaar geleden!

Maar je ziet, bij iedereen werkt die gel weer anders. Ik heb echt het idee dat het klysma bij mij het zetje heeft gegeven.

Veel sterkte!
Els,
38w4d zwanger van nr 4

Terug
Bovenaan